هیچ-گروهی-نمی‌تواند-از-راه-جنگ-در-افغانستان-به-قدرت-برسد

رییس شورای عالی مصالحه ملی در مراسم تفویض رتبه‌ی مارشالی برای دوستم گفت: در عین‌این‌که تلاش‌ها برای صلح ادامه دارد، خشونت نیز افزایش یافته است. به همین دلیل ممکن هر گروهی‌به این نتیجه رسیده باشد که می‌تواند از طریق جنگ به قدرت برسد، اما اشتباه می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در مراسم رسمی تفویض رتبه‌ی مارشالی برای عبدالرشید دوستم، رهبر و بنیان‌گذار جنبش ملی اسلامی افغانستان در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان، گفت که از شهدا، نیروهای دفاعی-امنیتی و تمام کسانی‌است که در راه دفاع از وطن مبارزه و تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

آقای عبدالله خطاب به دوستم گفت: خداوند شما را که از دهقانی شروع کردید و به رتبه‌ی مارشالی نایل آمدید موفق و سربلند داشته باشد؛ زیرا شما همیشه در لحظات سخت و دشوار در کنار مردم خود بودید و از افغانستان و عدالت و برابری دفاع کردید.

وی همچنان تصریح کرد؛ کشور در یک شرایط خاص قراردارد. در عین‌این‌که تلاش‌ها برای صلح ادامه دارد، خشونت نیز افزایش یافته است. ممکن هر گروهی‌به این نتیجه رسیده باشد که می‌تواند از طریق جنگ به قدرت برسد، اما اشتباه می‌کند. روند تبادله‌ی اسیران ادامه دارد و امیدواریم مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز گردد.

عبدالله گفت که رتبه‌ی مارشالی نتیجه توافق‌نامه‌ی سیاسی است و با امضای رئیس جمهور محمداشرف غنی رسمیت یافت و تکمیل گردید و ما آن را گامی برای استحکام وحدت ملی می‌دانیم. از این‌که ما در مبارزات اخیر باهم یکجا بودیم و طرف‌داران و متحدان ما مشترکاً در این مسیر تلاش کردند، کسب رتبه‌ی مارشالی برای همه‌ی ما باعث افتخار می‌باشد.

در همین حال، مارشال عبدالرشید دوستم در سخنرانی اختتامیه‌ی خود، کسب رتبه‌ی مارشالی را به مردم افغانستان و قوای دفاعی-امنیتی کشور تبریک گفت. آقای دوستم در صحبت‌های خود وعده سپرد که به عنوان مارشال کشور از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور دفاع می‌کند.

مارشال دوستم ضمن اعلام حمایت از دستاوردهای سالیان اخیر و حقوق زنان، به گروه طالبان هشدار داد که اگر صلح نکنند و به جنگ ادامه دهند، شکست خواهند خورد. به گفته وی؛ در صورتی که جهان و رییس جمهور غنی به او اعتماد کنند و مدیریت جنگ را برای شش ماه به او واگذار کنند، لیاقتش را برای گرفتن رتبه مارشالی ثابت می‌کند و طالبان را شکست خواهد داد.

هیچ گروهی نمی‌تواند از راه جنگ در افغانستان به قدرت برسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد