واشنگتن-به-هشدار-طالبان-پاسخ-واضح-داد

سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان می‌گوید که تعهد واشنگتن «ثابت و روشن» است؛ ما از نیروهای افغان در برابر حملات طالبان دفاع خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، امروز دوشنبه(۱۵، جدی) در توییتی، ادعای طالبان مبنی به نقض توافق‌نامه صلح از سوی آمریکا را رد کرده و تاکید نمود، موضع و تعهد واشنگتن «ثابت و روشن» است. 

سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اظهار کرد: «ما از نیروهای افغان در برابر حملات طالبان دفاع خواهیم کرد. ما دوباره از طرف‌های درگیر می‌خواهیم که سطح خشونت‌ها را کاهش دهند».

او تاکید کرده است که حملات طالبان برای قتل هدفمند مقام‌های دولت افغانستان، رهبران جامعه مدنی و خبرنگاران که مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند، باید برای موفقیت روند صلح متوقف شود.

طالبان امروز دوشنبه، هشدار داده اند که اگر حملات هوایی نیروهای آمریکایی علیه این گروه ادامه یابد، طالبان دست به عکس العمل جدی می‌زنند.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای نوشته که از چند روز به این طرف، نیروهای آمریکایی جنگجویان این گروه را در ولایت‌های قندهار و هلمند افغانستان آماج حملات هوایی قرار داده اند و از نیروهای امنیتی افغان علیه طالبان حمایت می‌کنند.

طالبان در این اعلامیه ادعا کرده اند که این حملات هوایی نیروهای آمریکایی در مناطق غیرجنگی صورت گرفته و عملیات نیز به تازگی آغاز شده است.

شایان ذکر است که توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان به تاریخ 29 فوریه 2020 در دوحه قطر امضا شد که براساس آن، سربازان آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند و طالبان نیز حملات‌اش را علیه آمریکا متوقف می‌سازد.

همچنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که در جریان حدود یک سال گذشته هیچ سرباز آمریکایی در افغانستان کشته نشده است.

واشنگتن به هشدار طالبان پاسخ واضح داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد