والی-جدید-بلخ،-منتظر-دستور-غنی-است

انجنیر داوود که از سوی ارگ به عنوان والی تازۀ ولایت بلخ معرفی شده گفته است که برای آغاز کار منتظر دستور رییس جمهور غنی است.

به گزارش افغان نیوز: هنوز عطامحمد نور و حزب جمعیت اسلامی، تصمیم ریاست جمهوری در مورد ولایت بلخ را نپذیرفته اند، اما انجنیر داوود که از سوی ارگ به عنوان والی تازۀ این ولایت معرفی شده گفته است که برای آغاز کار منتظر دستور آقای غنی است.

بحث کنار رفتن عطامحمد نور یکی از مسایل جنجالی در فضای خبری روزهای اخیر افغانستان بوده است. پس از آن‌که ارگ ریاست جمهوری، استعفای آقای نور را که چند وقت پیش سپرده شده بود اعلام کرد، جمعیت اسلامی پس از رأی‌زنی‌های فراوان اعلامیه‌یی منتشر کرد که در آن آمده است:

«اگر ارگ دراین اقدام انحصار طلبانه‌ی خود که با سوء استفاده از حضور جامعه‌ی جهانی صورت می‌گیرد ـ تجدید نظر نکند؛ جمعیت اسلامی اقدام منافی موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی از سوی ریاست جمهوری در مورد والی بلخ را رد نموده و خود را ملزم می‌داند تا با استفاده از هر گزینه‌ی از حق مسلم و مشروع مردم افغانستان دفاع نماید.»

در همین حال یک منبع به طلوع نیوز گفته است که آقای نور انجنیر داوود را به حیث والی بلخ نمی پذیرد و پیشنهاد کرده است که فرهاد عظیمی به این مقام معرفی شود.

والی جدید بلخ، منتظر دستور غنی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد