والی-جدید-سمنگان-آغاز-به-کار-کرد

والی جدید سمنگان در حالی به کارش آغاز می‌کند که پیش از این عبدالکریم خدام، والی پیشین این ولایت، فرمان برکناری‌اش را نپذیرفته بود.

به گزارش افغان نیوز: آقای عدالطیف ابراهیمی، امروز سه‌شنبه (1 حوت) توسط داكتر تيمور شاران، معين پاليسی اداره مستقل ارگان‌های محلی، به مردم سمنگان معرفی شد.

عبداللطیف ابراهیمی، والی جدید سمنگان در حالی به کارش آغاز می‌کند که پیش از این عبدالکریم خدام، والی پیشین این ولایت، فرمان برکناری‌اش را نپذیرفته بود.

آقای خدام برکناری اش را خلاف تعهدات قبلی حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری خوانده و آن را تصمیمی غیر عادلانه خوانده بود.

وی تاکید کرده بود که تا توافق حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری به حیث والی سمنگان باقی خواهد ماند.

شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز روز گذشته، تصمیم ارگ مبنی بر برکناری والی سمنگان را ناموجه، تک‌روانه و در مخالفت با روح توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی خوانده و آن را رد کرد.

شورای رهبری حزب جمعیت تاکید کرده بود که این حزب راه حل این مشکلات را تداوم مذاکره و تمکین حکومت وحدت ملی به "توافق نامه سياسی تشكيل حكومت وحدت ملی" می‌داند و از احزاب سیاسی افغانستان، شورای علما، جامعه مدنی، شخصیت هاي بزرگ ملی و جامعه جهانی ‌می‌خواهد که جلو اقدامات بحران آفرين ارگ را بگیرند، و نگذارند که تنش آفرینی های ارگ بیشتر از این وضعیت را پیچیده کند.

با معرفی والی جدید سمنگان به نظر می‌رسد که حزب جمعیت اسلامی با ارگ ریاست جمهوری به توافق رسیده است.

حزب جمعیت اسلامی رسما تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده است.

والی جدید سمنگان آغاز به کار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد