والی-لوگر-در-پی-یک-معامله-با-گروه-طالبان

والی لوگر در یک تماس تلفنی با والی نام نهاد طالبان برای این ولایت گفته است که آن ‌عده از زندانیان گروه طالبان را که پیشینه جرمی نداشته باشند از زندان آزاد خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی لوگر آمده است که محمد انورخان اسحاق‌زی، والی این ولایت در تماس تلفنی با والی نام نهاد طالبان در این ولایت، آتش‌بس دوجانبه را تبریک گفته و وعده سپرده آن ‌عده از زندانیان گروه طالبان که پیشینه جرمی نداشته باشند را از زندان آزاد خواهد کرد.

از سوی هم ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به آریانا نیوز گفت؛ آن تعداد اسرایی که همراه ما هستند و می‌توانند تضمین بدهند به زندگی عادی برمی‌گردند، به همه مسئولین در ولایات دستور داده شده که افراد واجد شراط تشخیص داده شوند تا در مورد رهایی آنان تصمیم گرفته شود.

بر اساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی لوگر، آقای اسحاق‌زاده از محمد نعیم آخوند‌زاده، والی نام نهاد طالبان در این ولایت خواسته تا عین اقدامات را در شش ولسوالی دیگر این ولایت که تحت کنترول گروه طالبان می‌باشد، نیز انجام دهد.

والی لوگر از والی نام نهاد طالبان خواسته است که در عید سعید فطر در یک مسجد نماز عید را اداء کنند و تمنیات نیک و سلام‌هایش را به «امیرالمومین» ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان برساند.

این درحالی است که گروه طالبان حملات گسترده‌ ای را بر ولسوالی‌های مقر ولایت غزنی و کوهستان ولایت فاریاب داشته و تلفاتی سنگینی به نیروهای امنیتی وارد کرده است.

والی لوگر در پی یک معامله با گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد