والی-پکتیکا-به-رییس-جمهور-غنی-تفنگ-داد

والی پکتیکا بخاطر دفاع از جمهوریت، یک میل تفنگ برای رئیس جمهور غنی هدیه داد.

به گزارش افغان نیوز: مجیب الرحمن څمکني، والی پکتیکا روز گذشته از سفر محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور و هیأت همراه اش در این ولایت استقبال نموده و گفت که مردم پکتیکا در دفاع از کشور و حمایت از نظام قربانی های زیادی داده اند، اما به آنان توجه صورت نگرفته است.

وی خواهان رسمی سازی چهار ولسوالی و افزایش در تشکیلات قیام های مردمی شد.

در همین حال، رییس جمهور غنی در دیدار با اقشار و نمایندگان مختلف مردم پکتیکا گفت که بخاطر رسیدگی بهتر به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، تحت نظر معاونیت اول ریاست جمهوری، طرح واضح ترتیب و جلو بروکراسی گرفته می‌شود.

رئیس جمهور به مسئولین ولایت پکتیکا هدایت داد که در مدت سه ماه در وضعیت این ولایت تغییرات مثبت به میان آورند.

آقای غنی به عبدالحبیب ځدران معین وزارت مالیه هدایت داد که در بودجه سال آینده، به ارتقای سه بند و پوهنتون پکتیکا تخصیص بدهد و والی این ولایت هیاتی را به منظور ارزیابی نقشه مسجد، توظیف نماید.

اشرف غنی همچنان خطاب به طالبان گفت: پیام واضح من به طالبان این است که با خشونت به هدف نمی رسند و اگر آن را ادامه دهند، فردا در این خاک چگونه زندگی می کنند.

در اخیر این دیدار، بزرگان و متنفذین پکتیکا، دستار عزت را بر سر رئیس جمهور غنی و امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری بستند و والی پکتیکا یک تفنگ را برای رئیس جمهور غنی بخاطر دفاع از جمهوریت، هدیه داد.

این درحالی است که زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان به تازگی گفته است که امریکا در صورت شکست مذاکرات میان افغان‌ها، افغانستان را ترک نخواهد کرد.

والی پکتیکا به رییس جمهور غنی تفنگ داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد