واکنش-ا-ا-به-توافق-آتش‌بس-چهار-روزه-میان-اسراییل-و-حماس

وزارت خارجه ا.ا توافق آتش‌بس چهار روزه میان اسراییل و حماس را گامی مثبت در راستای جلوگیری از تلفات بیشتر ملکی مهم عنوان کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ا.ا ناوقت روز گذشته (چهارشنبه، ۱ قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از یک‌ونیم ماه بمباران نیروهای اسراییلی بر مردم بی دفاع غزه که در نتیجه‌ای آن بیش از ۱۴ هزار تن کشته شدند و نیروهای اسراییلی تمامی حدود حقوق بشری را شکستند، اعلام توافق آتش‌بس برای چهار روز گامی‌است در راستای جلوگیری از تلفات بیشتر ملکی.
در اعلامیه آمده است که اعلام آتش‌بس موقت بشردوستانه و دیپلماسی فعال دولت قطر در قسمت رسانیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند غزه ستودنیست و نیاز است تا به‌خاطر نجات حیات مردم غزه، این آتش‌بس دایمی شود.
در اعلامیه وزارت خارجه ا.ا آمده است که رفتار دوگانه‌ای دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشری در رابطه به نقض حقوق بشری در غزه و شکستن تمامی حدود بشری توسط "رژیم صهیونیستی"، به اعتبار آنها صدمه‌ای جبران‌ناپذیر رسانیده است.
در اعلامیه تاکید شده است که راه‌حل جامع و پایدار قضیه فلسطین این‌ است که "اشغال اراضی تاریخی فلسطین به پایان برسد و به فلسطینی‌ها حق داده شود تا مانند سایر ملت‌ها، دولتی مستقل در قلمرو تاریخی خود داشته باشند".
این در حالی است که اسراییل و حماس از توافق آتش‌بس چهار روزه برای آزادی گروگان‌ها خبر داده‌اند و زمان آن‌ را تا کنون مشخص‌ نکرده‌اند.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل گفته است که در گام نخست، دست‌کم ۵۰ گروگان شامل زن و کودک به مدت چهار روز آزاد می‌شوند و در این مدت حملات اسراییل نیز متوقف خواهند شد.  
حماس نیز اعلام کرده است که ۱۵۰ فلسطینی بر اساس توافق از زندان‌های اسراییل آزاد می‌شوند. این توافق با میانجی‌گیری قطر بدست آمده است.
در بیانیه‌ حماس آمده است که ۵۰ گروگان در ازای ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی از زندان‌های اسراییل آزاد خواهند شد.
به‌گفته‌ حماس، این توافق همچنین اجازه‌‌ای ورود صدها کامیون کمک انسان‌دوستانه، تدارکات طبی و سوخت به غزه را خواهد داد.

واکنش ا.ا به توافق آتش‌بس چهار روزه میان اسراییل و حماس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد