واکنش-ا-ا-در-مورد-گزارش-شورای-امنیت-سازمان-ملل

امارت اسلامی در واکنش به چهاردهمین گزارش تیم تحلیل و کمیته نظارت بر تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل، می‌گوید که این گزارش یک‌جانبه و‌ نامتعادل است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی امروز (یک‌شنبه، ۲۱ جوزا) در بیانیه‌ای گزارش شورای امنیت سازمان ملل در مورد این‌که امارت اسلامی از گروه‌های چون القاعده، در برابر مخالفان‌شان کار می‌گیرند را غیرواقعی خواند.

در بیانیه آمده است: «این گزارش مبنی بر این‌که امارت اسلامی در حال کمک به مخالفان در کشورهای همسایه است و یا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر سوء‌استفاده قرار می‌گیرد، به‌شدت رد می‌شود».

شورای امنیت سازمان ملل، از اختلافات میان ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر و سراج‌الدین حقانی، وزیر امور داخله این امارت اسلامی نیز گزارش کرده است.

اما؛ امارت اسلامی در واکنش به گزارش شورای امنیت، وجود اختلافات در میان رهبران‌شان را به‌شدت رد کرده و آن را «شایعات» خواند.

شورای امنیت سازمان ملل  در گزارش تازه‌اش مسوولان کلیدی ا.ا را متهم به تولید و قاچاق مواد مخدر کرده اما؛ 

در بیانیه ا.ا بار دیگر تاکید شده است که تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور، کاهش پیدا کرده است.

در بیانیه تصریح شده که نشر چنین گزارش‌ها نه‌تنها که بر امنیت جهانی کمک نمی‌کند، بلکه جایگاه سازمان ملل را خدشه‌دار می‌سازد.

طبق بیانیه: «امارت اسلامی افغانستان در پرتو رهنمودهای شریعت اسلامی، براساس تعهدات دوجانبه، چندجانبه و منافع ملی تصمیم‌گیری می‌کند و آماده‌گی دارد تا با رعایت منافع مشترک با جامعه جهانی به تعامل ادامه دهد».

این در حالی است که کمیته تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود در مورد افغانستان نوشته است که ا.ا رابطه محکم با القاعده، تحریک طالبان پاکستانی و سایر گروه‌های تروریستی دارند.

 

 

واکنش ا.ا در مورد گزارش شورای امنیت سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد