واکنش-اتمر-به-اقدامات-نظامی-حکومت-در-مزار

حنیف اتمر اقدامات نظامی حکومت وعملیات نیروهای خاص پولیس در شهر مزار شریف را ایجاد دشمنی وحس نفرت مردم علیه این نیروها عنوان نمود.

به گزارش افغان نیوز: حنیف اتمر، رهبر تیم صلح و اعتدال، حکومت را مسئول وضعیت مزارشریف می‌داند و تصمیم حکومت مبنی بر تغییر فرمانده پولیس این ولایت را عملی «سیاسی-انتخاباتی» عنوان می‌کند.

این تکت انتخاباتی حکومت مرکزی را فراقانونی، قانون گریز، امنیت ستیز و بی‌اعتنا خوانده و هشدار داده است که اقدامات نظامی حکومت وعملیات نیروهای خاص پولیس در شهر مزار شریف به منظور برداشتن شیرازه امنیت مردم بلخ وایجاد دشمنی  وحس نفرت مردم علیه این نیروها است.

در اعلامیه این تیم صلح و اعتدال آمده است که وظیفه  قوتهای مسلح سرکوب دشمن است و پولیس افغانستان وابسته به مردم در این کشور است، درحالیکه رهبری حکومت خودکامه وفاسد و ماجراجو این قوت ها را در برابر مردم قرار داده و از آنها استفاده ناجائز ومغایر وضع مملکت می نماید.

ما از قوتهای مسلح درخواست می کنیم که بی‌طرفی خود دراین زمینه را حفظ کنند ودر خدمت به خیانت قرار نگیرند، وظیفه قوای مسلح، پولیس وامنیت ملی حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال  سیاسی کشور است، اقدام در جهت خواسته‌های کودتائی و ناروای کسانی که به قانون ومردم پایبند نیستند، نام و ننگ ملی ما یعنی قوای مسلح را بدنام خواهد کرد.

اتمر افزوده است که هدف حکومت جوسازی برای دشمنان فرهنگ و میراث های ارزشمند ملی و مذهبی ما در شمال کشور، بخصوص در پایگاه روضه علی (ع) و جشن بزرگ ملی سال نو است، به مردم عزیزبلخ وسراسر کشور اطمینان می دهیم که به یاری آنها به افراد خودکامه وعوامل بحران اجازه برهم‌زنی و بی ثبات‌سازی بلخ و پیرامون آن را نمی دهیم.حکومت ناکام وناتوان، از کارنامه توام با جفا وخیانت خویش دربرابر مردم شرمسار است، لذا به دنبال ماجراسازی‌ها و توطئه و ایجاد بحران، خود را از پاسخ دهی و قبول مسئولیت می رهاند.

 تیم صلح و اعتدال به حکومت هشدار میدهد که این توطئه‌ها را به دقت زیرنظردارد وبا دفاع مدنی وقانونی ازمردم بلخ و ساختار قدرت محلی آن، نقشه شوم عوامل بحران و اقدامات غیرقانونی درآن ولایت و سراسر کشور را به مردم افشا خواهد نمود.

این تنش‌ها پس از آن شعله‌ور شد که حکومت افغانستان محمدرقیب مبارز را به عنوان فرمانده جدید پولیس برای این ولایت معرفی کرد؛ کرسی‌یی که به گفتۀ هواداران عطامحمد نور، تعیین آن به عهدۀ والی پیشین بوده است.

واکنش اتمر به اقدامات نظامی حکومت در مزار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد