واکنش-ارگ-افغانستان-در-مورد-تصمیم-کاخ-سفید

کاخ ریاست جمهوری افغانستان از موقف اخیر امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین اظهار نگرانی کرد.

به گزارش افغان نیوز: روز گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رسمی اسراییل به رسمیت شناخت و اعلام کرد سفارتش در اسراییل را از تل آویوی به بیت‌المقدس انتقال خواهد داد.

در همین پیوند کاخ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید دولت افغانستان با درک نگرانی عمیق مردم مسلمان کشور و جهان اسلام، تشویش و نگرانی عمیق خود را در رابطه به رسمیت شناختن بیت‌المقدس و انتقال سفارت امریکا به این شهر، قبلا از مجراهای دپلماتیک به رهبری آن کشور ابراز کرده‌است.

ارگ می‌گوید تصمیم گرفته شده باعث جریحه‌دارشدن احساسات تمام مسلمانان جهان گردیده و پروسۀ صلح در خاور میانه را به مخاطره می‌اندازد، از این جهت در این خصوص بدون اشتراک فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجۀ مثبت و راه حل دایمی منتج نمی‌گردد.

اعلامیه در ادامه می‌افزاید که حکومت وحدت ملی و مردم مسلمان این سرزمین با سایر مسلمانان جهان خواهان تامین حقوق حقۀ مردم فلسطین جهت داشتن یک دولت مستقل می‌باشد.

ارگ می‌گوید بیت‌المقدس اولین قبلۀ مسلمانان جهان که برای سایر ادیان نیز دارای اهمیت است، باید موقعیت آن به اساس قوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل متحد و خواست ملیون‌ها مسلمان جهان تثبیت گردد.

کاخ ریاست جمهوری می‌گوید حکومت وحدت ملی برای تحقق صلح دایمی و عادلانه در فلسطین در هم‌کاری با جهان اسلام و جامعۀ جهانی در چوکات سازمان هم‌کاری‌های کشورهای اسلامی و ملل متحد این پروسه به صورت دوام‌دار حمایت می‌کند.

 

واکنش ارگ افغانستان در مورد تصمیم کاخ سفید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد