واکنش-ارگ-به-حمله-تروریستی-در-مسجد-جامع-شیرشاه-سوری

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به حمله تروریستی در مسجد جامع شیرشاه سوری در شهر کابل اعلام نموده که هدف قرار دادن مساجد و اماکن مقدسه، بزرگان، علما، افراد ملکی، زنان و کودکان در هیچ دین و آئینی جای ندارد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که دشمنان مردم افغانستان به سلسلهء جنایات شان، با انجام حمله تروریستی در هنگام نماز جمعه در مسجد جامع شیرشاه سوری، به شمول مولوی عزیزالله مفلح امام و خطیب مسجد مذکور، شماری از نمازگزاران دیگر را نیز شهید و زخمی ساختند.

اشرف غنی ضمن محکوم نمودن شدید این حمله وحشیانه، گفت که هدف قرار دادن مساجد و اماکن مقدسه، بزرگان، علما، افراد ملکی، زنان و کودکان در هیچ دین و آئینی جای ندارد و جنایت علیه ارزش های اسلامی و بشری است.

رئیس جمهور گفت که تروریستان با انجام این عملکرد قبیح، یکبار دیگر ضدیت شان را با دین مقدس اسلام، صلح و زندگی آرام مردم ما نشان دادند.

آقای غنی ضمن اینکه به ارگان های مربوطه بخاطر بررسی همه جانبه این رویداد المناک هدایت داد، مراتب تسلیت و غمشریکی عمیق خویش را به خانواده‌های‌ شهید مولوی عزیزالله مفلح و سایر شهدا ابراز نموده و برای مجروحین صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال، استدعا می‌کند.

این درحالی است که روز گذشته، وزارت امور داخله کشور از وقوع یک انفجار در مسجد شیرشاه سوری واقع در حوزه سوم امنیتی شهر کابل خبر داد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت که این رویداد هنگام برگزاری نماز جمعه صورت گرفته و مواد جاگذاری شده در داخل مسجد انفجار کرده است.

به گفته وی، بر اساس معلومات ابتدایی، چهار تن به شمول ملا امام این مسجد کشته و تعدادی از نمازگذاران نیز زخمی شدند.

این انفجار در حالی صورت می‌گیرد که ده روز پیش در پی انفجار ماین در مسجد وزیر اکبر خان شهر کابل، ایاز نیاز، ملا امام این مسجد و یک نمازگذار کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

واکنش ارگ به حمله تروریستی در مسجد جامع شیرشاه سوری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد