واکنش-ارگ-به-حمله-مرگبار-تروریستی-در-میدان-وردک

ارگ ریاست جمهوری به نقل از اشرف غنی در واکنش به رویداد روز گذشته در ولایت میدان وردک نوشته است که گروه‌های تروریستی با انجام این گونه حملات” نمی‌توانند نیروهای ” شعاع امنیتی و دفاعی” را تضعیف کنند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری در واکنش به حمله انتحاری دیروز دو شنبه(1، دلو) به یک قطعه نیروهای امنیت ملی در ولایت میدان وردک نوشته است که گروه‌های تروریستی با انجام این گونه حملات” نمی‌توانند نیروهای ” شعاع امنیتی و دفاعی” را تضعیف کنند.

رئیس جمهوری محمد اشرف غنی تاکید کرده، باید به قربانیان و زخمی‌های این حادثه رسیدگی صورت گیرد و چگونگی انجام این حمله بررسی شود.

بختیار معاون شورای ولایتی میدان وردک، صبح روز دو شنبه(1، جدی) به خبرنگار افغان نیوز گفت که ابتدا یک موتربمب گذاری شده در در ورودی ساختمان نیروهای امنیت ملی منفجر شده و پس از آن چهار مهاجم دیگر وار این ساختمان شده اند.

وی افزود که تعمیر این قطعه در مربوطات سیاه سنگ این ولایت موقعیت دارد و با 150 تن از نیروهای امنیتی به تازگی تشکیل شده بود که مربوط امنیت ملی می باشد.

جنرال عبدالرازق ساپی فرمانده لوای پیاده نیروهای امنیتی در این ولایت گفته است در این رویداد ۲۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته و ۴۰ سرباز دیگر زخمی شده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگویی جنگجویان طالب ضمن به عهده گرفتن این رویداد، در صفحه رسمی تویتر خود نوشته است که ابتدا یک موتر هاموی در برابر قطعه خاص نیروهای امنیتی انفجار داده شده و سپس مهاجمان وارد محوطه این ساحه نظامی شده‌اند. وی افزوده است که در این رویداد تلفاتی به نیروهای امنیتی افغان وارد شده است.

قابل ذکر است که این دومین حمله تروریستی بر نیروهای امنیت ملی است که در طی دو روز گذشته انجام شده است.

واکنش ارگ به حمله مرگبار تروریستی در میدان وردک

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد