واکنش-ارگ-و-سپیدار-به-حلمه-تروریستی-در-ننگرهار

ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار در واکنش به حمله تروریستی در ولایت ننگرهار اعلام کرده که افغان‌ها می‌خواهند از طریق یک میکانیزم دموکراتیک مبتنی بر قانون، نمایندگان شان را انتخاب نمایند، اما دشمنان مردم‌سالاری می‌خواهند با انجام حملات تروریستی، مانع این روند شوند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که افغان‌ها می‌خواهند از طریق یک میکانیزم  دموکراتیک مبتنی بر قانون، نمایندگان شان را انتخاب نمایند و در مسیر پیشرفت گام بردارند، اما دشمنان مردم‌سالاری و حامیان خارجی شان که از بیداری مردم هراس دارند، می‌خواهند با انجام حملات تروریستی، مانع این روند شوند.

تروریستان و حامیان شان با این‌چنین اعمال وحشیانه، ضمن اینکه انزجار مردم را نسبت به خود بیشتر نموده اند، نمی‌توانند اعتماد و باور مردم ما را نسبت به آینده روشن شان و روندهای مردم‌سالاری ضعیف سازند.

رئیس‌جمهور ضمن هدایت به نیروهای امنیتی و دفاعی به‌منظور تأمین امنیت جلسات انتخاباتی، از مردم می‌خواهد که در همکاری با نیروهای امنیتی شان، دسیسه‌های دشمن را خنثی سازند.

همچنین در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که حمله به اماکن عمومی و غیرنظامیان، مصداق روشن جنایت ضد بشری است و تروریستان با این‌گونه اعمال بزدلانه، عمق نفرت و دشمنی‌شان را با پیشرفت و ترقی افغانستان به نمایش می‌گذارند.

تروریستان بدصفت و حامیان‌شان در پی به چالش کشیدن دست‌آوردهای هفده ساله به‌ویژه مردم‌سالاری، انتخابات و آزادی‌های سیاسی - اجتماعی در افغانستان هستند. آن‌ها هرگز شور و هیجان ناشی از رقابت‌های انتخاباتی را که نوید آیندۀ درخشان افغانستان را می‌دهد، برنمی‌تابند. به همین دلیل، با روش‌های مختلف به دنبال متوقف‌سازی مردم هستند. اما مردم افغانستان مصمم هستند که با چالش‌ها و مشکلات مقابله کنند و مسیر توسعه، پیشرفت و مردم‌سالاری را ادامه بدهند. مردم افغانستان هرگز به گذشته تاریک و نامیمون بر نخواهند گشت.

این درحالی است که روز گذشته شماری از تروریستان با حمله بر تجمع هواداران یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی در ولایت ننگرهار، شماری از غیرنظامیان بی‌گناه را به شهادت رسانیده و جمعی دیگر را زخمی ساختند.

واکنش ارگ و سپیدار به حلمه تروریستی در ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد