واکنش-افغانستان-به-اظهارات-اخیر-شاه‌محمود-قریشی

وزارت امور خارجه‌ی افغانستان به اظهارات اخیر شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در رابطه به مسایل داخلی افغانستان واکنش نشان داده و آن‌را تقبیح کرده است.

در اعلامیه‌ای که دیروز (سه‌شنبه، ۱۳ حوت) از سوی وزارت خارجه به نشر رسید، آمده است که افغانستان در یادداشتی اعتراض خود را به گونه‌‌ی رسمی از طریق سفارت پاکستان در افغانستان به حکومت پاکستان ابلاغ کرده است.

در اعلامیه گفته شده است که افغانستان باورمند است که پاکستان با توسل به سیاست حسن همجواری باید در امر تحکیم مناسبات دوجانبه در بخش‌های مختلف اقدام کند.

وزارت خارجه‌ی کشور تأکید کرده است که پاکستان باید مانع بیانات غیرمسئولانه‌ی مقام‌های این کشور در امور افغانستان شود. این وزارت گفته است که اظهارات مقامات دو کشور در مورد مسایل داخلی کشورها فضای بی‌اعتمادی را میان دوطرف ایجاد می‌کند.

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در صحبتی با خبرگزاری رویترز با اشاره به اعلامیه‌ی مشترک افغانستان و امریکا گفته بود که افغانستان هر ملاحظاتی که دارد، باید از طریق روابط دوجانبه‌ی پاکستان و افغانستان حل شود. او افزوده بود که افغانستان در حل این ملاحظات امریکا را دخیل کرده است.

وزیر خارجه‌ی پاکستان تأکید کرده بود که اگر کشورش ملاحظه‌ای با افغانستان داشته باشد، از امریکا فرمان نمی‌گیرد.

این درحالی است که در بخشی از اعلامیه‌ی مشترک امریکا و افغانستان که روز (شنبه، ۱۰ حوت) منتشر شد، آمده است که امریکا متعهد است تا گفت‌وگوها میان افغانستان و پاکستان را تسهیل کند.

براساس اعلامیه، این گفت‌وگوها به‌منظور اطمینان‌سازی به‌خاطر جلوگیری تهدید از قلمرو این کشورها صورت می‌گیرد.

واکنش افغانستان به اظهارات اخیر شاه‌محمود قریشی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد