واکنش-امریکا-به-ادعاهای-سوءاستفاده‌ی-جنسی-در-لوگر

معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی خواستار خواستار بررسی ادعاهای سوءاستفاده‌ی جنسی از دانش‌آموزان مکاتب در ولایت لوگر شد.

به گزارش افغان نیوز: آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گزارش‌ها در مورد سوءاستفاده‌ی جنسی از دانش‌آموزان در مکاتب ولایت لوگر را «عمیقا» نگران‌کننده توصیف کرده است.

وی از مقام‌های حکومت افغانستان به ویژه از دادستانی کل این کشور خواسته است که این ادعاها را با جدیت و قاطعیت کامل بررسی کنند.

خانم ویلز افزوده است: «خشونت جنسی و شیوه‌هایی مانند بچه‌بازی در هیچ جامعه‌ای جایی ندارد.» این اظهارات او در یک پیام تویتری از سوی دفتر او همگانی شده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری افغانستان در واکنش به این اظهارات در یک پیام تویتری گفته است که دولت افغانستان پس از تکمیل‌شدن تحقیقات دادستانی کل و کمیسیون مستقل حقوق بشر، در این باره با قاطعیت اقدام خواهد کرد.

این در حالی است که در ماه عقرب سال جاری روزنامه گاردین گزارش داده بود که ۵۴۶ کودک پسر در شش مکتب در ولایت لوگر از سوی حلقه‌ای متشکل از آموزگاران، دانش‌آموزان بزرگتر و افراد قدرتمند، مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته‌اند.

این گزارش با واکنش‌ها و انتقادهایی همراه شد. رییس‌جمهور اشرف غنی از دادستانی کل و کمیسیون مستقل حقوق بشر خواست تا این موضوع را به گونه‌ی جدی بررسی کند.

واکنش امریکا به ادعاهای سوءاستفاده‌ی جنسی در لوگر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد