واکنش-امریکا-به-شکنجه-و-قتل-مهاجرین-افغان-در-مرز-ایران

معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در واکنش به ادعای شکنجه و غرق‌شدن شهروندان افغانستان توسط مرزبانان ایران گفته است که این ریداد وحشتناک باید مورد تحقیق صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: الیس ویلز، معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در تویتی گفته است که شکنجه و غرق‌شدن شهروندان افغانستان توسط مرزبانان ایران «وحشتناک» بوده و در این زمینه باید تحقیقات صورت گیرد.

معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی در حالی خواستار تحقیق و تحت پیگرد قراردادن عاملان این رویداد شده که وزارت خارجه‌ی افغانستان دیروز اعلام کرد که تحقیقات این وزارت به یک سلسله پیشرفت رسیده است.

این وزارت گفته بود که تحقیقاتش در این مورد همچنان ادامه دارد. دولت افغانستان همچنان از ایران خواسته است که در مورد ادعای شکنجه و غرق‌شدن شهروندان افغانستان توسط مرزبانانش تحقیق و نتیجه‌ی آن را با دولت افغانستان شریک کند.

دولت ایران اما این موضوع را تکذیب کرده است. اداره‌ی مرزبانی ایران گفته بود که با بررسی ویدیوهای منتشرشده، به این نتیجه رسیده که این رویداد در مرز مشترک افغانستان و ایران صورت نگرفته است.

این درحالی است که سه روز پیش، ویدیویی نشر شد که در آن، شماری از مهاجرین ادعا داشتند که بیش از 50 شهروند افغان که به‌گونه‌ی قاچاقی قصد رفتن به ایران را داشتند، از سوی مرزبانان ایرانی در امتداد دریای هریرود در آب غرق شده و بیش از 20 نفر از این افراد جان باخته‌اند.

واکنش امریکا به شکنجه و قتل مهاجرین افغان در مرز ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد