واکنش-امریکا-به-محدودیت‌های-جدید-طالبان-علیه-زنان

فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید که پیام مخالفت صریح جهان در خصوص وضع محدودیت مداوم بر زنان افغانستان را به امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، انتقال داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس وست، فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان، روز شنبه(۳۱، ثور) در رشته توییتی گفت که مخالفت یک‌پارچه بین‌المللی در رابطه با محدودیت‌های مداوم و در حال گسترش بر حقوق و نقش زنان و دختران در جامعه را اعلام کرده است.

او تاکید کرده است که دختران باید به مکتب بازگردند، زنان آزادانه حرکت کنند و بدون محدودیت و با روابط عادی برای پیش‌رفت کار کنند. هنوز وزارت خارجه گروه طالبان در مورد این پیام‌، اظهار نظری نکرده است.

پیش از این،  وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان رعایت حجاب توسط زنان بالغ را «فرض و ضروری» اعلام کرده و گفته بود که «بهترین نوع حجاب» پوشیدن چادری است.

در اعلامیه این وزارت آمده است: زنانی که در ادارات دولتی طالبان کار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، از وظیفه برکنار شوند.

این درحالی است که حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور نیز به‌تازگی در واکنش به قیودات طالبان درباره‌ی حجاب زنان گفته است که پوشش صورت، حجاب نیست بلکه سنت برخی از کشورهای دیگر است.

وی در گفت‌وگو با شبکه‌ سی‌ان‌ان امریکا گفته است که افغانستان یک کشور اسلامی است و موضوع حجاب هم واضح است.

واکنش امریکا به محدودیت‌های جدید طالبان علیه زنان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد