واکنش-امنیت-ملی-به-اظهارات-عطا-محمد-نور

امنیت ملی در یک خبرنامه گفته است که روز قبل در یک گرد هم آیی در شهر مزار شریف، یک سلسه اظهارات صورت گرفته که پروپاگندهای غیر مسوولانه می باشد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه امنیت ملی آمده است که این گونه اطهارات متاسفانه به هیچ صورت در راستای مبارزه قاطع دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر ضد گروه های تروریستی کمک نمی‌کند.

امنیت ملی گفته است که در مورد مهمان‌خانه سرک ۱۵ وزیر اکبرخانه شهر کابل، به آن از سوی والی برکنار شده بلخ اشاره شده است، این مهمان خانه والی جدید بلخ است و تدابیر امنیتی آن از طرف ریاست محافظت رجال برجسته تأمین می گردد.

امنیت ملی گفته است که آنها امیدوار است که مردم شریف افغانستان از واقعیت امر خبر شوند و در پی ادعاهای به گفتۀ آنها بی بیناد که باعث خدشه دار ساختن تصویر نهادهای که ممثل اقتدار ملی می‌باشند، نروند.

روز گذشته عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی که حکومت اخیرا استعفایش را پذیرفته و از ولایت بلخ برکنارش کرده است گفته بود که تلاش‌های در کابل برای مسلح سازی افراد جریان دارد و هدف آن ناامن سازی بلخ است.

به گفته او افرادی از ولایت‌های شمالی افغانستان به مهمان‌خانه‌های شورای امنیت و ریاست امنیت ملی در منطقه وزیراکبرخان کابل انتقال داده می‌شوند و سپس برای آنان سلاح و پول توزیع شده و به ولایت بلخ فرستاده می‌شوند. آقای نور گفته است که برخی ارگانهای امنیتی افراد ولگرد و دوسیه‌دار را از ولایت‌های شمال به کابل انتقال می‌دهد و برای ناامن سازی بلخ به آنان پول و اسلحه توزیع می‌کند.

والی برکنار شدۀ بلخ روز گذشته گفت: “تو امنیت و یا شورای امنیت، وزارت داخله و یا هر کسی که هستی! بیشتر این حرفا ارتباط می‌گیرد به امنیت ملی. تو که افراد ولگرد، دوسیه‌دار، جنایت‌کار را جمع میکنی و سلاح میتی که مثل مزار واری یک شهر را به آشوب بکشانی؛ تو چه دلیل داری در برابر قانون و ملت که پول بیت المال و سلاح کمکی خارجی‌ها را که باید در راه خوب و کارهای اپراتیفی مصرف کنی برای ویران کردن شهر مزار توزیع می‌کنی. برت می‌گم، هر حرکتی بکنی دندان‌هایت را می‌شکنانم.”

واکنش امنیت ملی به اظهارات عطا محمد نور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد