واکنش-ایران-به-اظهارات-رییس-امنیت-ملی-افغانستان-نا-امنی-افغانستان-ریشه-داخلی-دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یک نشست خبری گفته است که اظهارات رییس امنیت ملی افغانستان مبنی بر کمک ایران به طالبان درست نبوده و ناشی از برخی مسائل داخلی این کشور است.

به گزارش افغان نیوز: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دو شنبه ۱۶ دلو در یک نشست خبری گفت: "امیدواریم کشور دوست و همسایه افغانستان بتواند در کنار سایر احزاب و گروه‌ها تلاش بیشتری را در جهت تثبیت آرامش و بازگرداندن امنیت در افغانستان به عمل بیاورد".

معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان، اخیرا گفته بود که ایران و روسیه به بهانه این که طالبان علیه گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند، روابطی با این گروه ایجاد کرده‌اند و به آنها کمک می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان این که مسایل داخلی افغانستان به خودشان مربوط است و ایران در آن دخالت نمی‌کند، گفته است که "اظهارات ضد و نقیضی که از سوی بخش‌های امنیتی و احزاب نسبت به مسائل برخی گروه‌ها مطرح می‌شود، فکر می‌کنم ناشی از برخی مسائل داخلی افغانستان است و من ترجیح می‌دهم به آنها ورود نکنم."

آقای قاسمی تأکید کرده که برای دولت ایران آرمش، ثبات و امنیت افغانستان مهم است تا این کشور بتواند در فرایند توسعه اقتصادی گام‌های لازم را در جهت رفاه مردم افغانستان بردارد.

پیش از این، رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز گفته بود که اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهد، ایران در غرب افغانستان سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار گروه طالبان قرار می‌دهد.

او افزود که محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در این مورد با آقای روحانی صحبت کرده، اما جزئیات این صحبت را فاش نکرد.

مقام‌های ایرانی همواره چنین ادعاهایی را تکذیب کرده‌اند.

واکنش ایران به اظهارات رییس امنیت ملی افغانستان/ نا امنی افغانستان ریشه داخلی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد