واکنش-تند-والی-بلخ-به-نامۀ-تبعیض-آمیز

عطا محمد نور، والی بلخ در واکنش به نامۀ تبعیض آمیز وزارت امور داخله اظهار داشته است که این نخستین بار نیست و تا به حال بارها شاهد رویکردهای تعصب‌آمیز و قوم‌گرایانۀ حلقات معین در درون نظام بوده‌ایم و چنین روی‌کردها هیچ‌گاهی موفق نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: به دنبال واکنش‌های مختلف به نامۀ اخیر تعبیض‌آمیز وزارت امور داخله، اکنون عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی نیز می‌گوید که در برابر آن خاموش نخواهد ماند.

مکتوبی که اخیرا از وزارت داخله به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها درز کرد، در آن به اساس حکم رییس جمهور دستور ایجاد یک قطعۀ ضد آشوب داده شده و گفته شده افرادی که در آن جذب می‌شوند، از دیگر اقوام به استثنای ملیت تاجک باشند.

در همین باره عطا محمد نور با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید این نخستین بار نیست و تا به حال بارها شاهد رویکردهای تعصب‌آمیز و قوم‌گرایانۀ حلقات معین در درون نظام بوده‌ایم و چنین روی‌کردها هیچ‌گاهی موفق نخواهد بود.

آقای نور از برکناری شماری از مقام‌های حکومتی از تیم مخالف رییس جمهور، ایجاد محدودیت در صلاحیت و اجراآت کاری و قانونی، طرح حذف قومی در ادارۀ امور، هدف‌گرفتن چهره‌های ملی و مردمی تاثیرگذار، طرح نفاق اقلیتی میان قوم پشتون به نام غلجایی و درانی به عنوان نشانه‌های تبعیض در نظام یادآوری کرده‌است.

او گفته‌است که نامۀ اخیر فرمان ‌دهی امن و نظم عامه حکایت از عمق بعض، بدبینی و نگاه نفاق‌افگنانۀ حلقه‌های درون نظام دارد و در غین حال ضعف، ناتوانی و معذوربودن مقام‌های رهبری وزارت امور داخله را نشان می‌دهد.

والی بلخ می‌گوید در برابر این‌گونه توطیه‌ها خاموش نخواهد نشست و به زودی در روشنایی تصمیم ارگ و دیدگاه واقع‌بینانۀ دوستان بین‌المللی و جریان‌های سیاسی هم‌نظرشان، تصمیم و موضعش را در مورد این توطیه و جابه جایی وزیران کابینه، معینان، سفیران و دیگر مقام‌های حکومتی از از تیم هم‌سوی گروه آقای نور، اعلام خواهند کرد.

باید یادآور شد که روز گذشته همایون همایون، معاون اول مجلس نماینده‌گان در واکنش به این نامه گفت که این مکتوب یک خیانت ملی است.

واکنش تند والی بلخ به نامۀ تبعیض آمیز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد