واکنش-جدید-خلیل‌زاد‌-به-ادعای-اخیر-گروه-طالبان

نماینده‌ ویژه‌ امریکا در واکنش‌ به ادعای اخیر طالبان مبنی بر این‌که ایالات متحده جنگ را در افغانستان تحمیل کرده، گفته است که این افغان‌ها استند که چندین دهه با هم‌دیگر درگیر جنگ بوده‌‌اند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان در برگه‌ی تویتر خود نگاشته است که چندین دهه جنگ در افغانستان سبب کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی‌گناه شده است و مردم این کشور به دنبال فصل جدید و بدون جنگ استند.

وی ضمن این‌که گفته است طالبان به دنبال طولانی کردن جنگ در افغانستان‌اند، هم‌چنان گفته است:” امریکا مذاکرات صلح را آغاز کرد، زیرا می‌دانست که جنگ راه حل نیست. در جریان مذاکرات صلح با طالبان، راه حل‌هایی برای کاهش خشونت در افغانستان پیش‌نهاد کردم، اما طالبان با ردکردن این پیش‌نهادها در تلاش طولانی کردن جنگ‌اند.”

نماینده‌ی ویژه‌ وزارت خارجه‌ی امریکا هم‌چنان تاکید کرده است که برای جلوگیری از کشتار بیش‌تر باید آتش‌بس صورت گیرد. رهبری طالبان باید به نمایندگان اجازه بدهند که با حکومت افغانستان وارد مذاکره شوند.

آقای خلیل‌زاد اطمینان داده است که امریکا در کنار مردم افغانستان برای تامین صلح پای‌دار ایستاده است و مردم این کشور سزاوار صلح و آتش‌بس دایمی استند.

زلمی خلیل‌زاد در حالی گفته، امریکا جنگ را در افغانستان تحمیل نکرده است که دو روز قبل طالبان با نشر خبرنامه‌ای، عملیات بهاری‌‍شان را اعلام کردند.

پس از اظهارات تند خلیل‌زاد و حکومت افغانستان طالبان بار دیگر با نشر خبرنامه‌ای تاکید کردند که امریکا جنگ در این کشور به ویژه این گروه را تحمیل کرده است.

این همه درحالی مطرح می‌شود که قرار است به تاریخ ۱۹ تا ۲۱ ماه اپریل یعنی تا چهار روز دیگر نشست میان هیأت همه‌شمول افغانی و طالبان در قطر برگزار شود.

واکنش جدید خلیل‌زاد‌ به ادعای اخیر گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد