واکنش-حامد-کرزی-به-اظهارات-اخیر-دونالد-ترامپ

رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفت که افغانستان قربانی تروریزمی است که پیوسته با کمک مالی و سیاست‌های مبهم ایالات متحده رشد یافته است.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان امروز چهارشنبه(۱۲سرطان) طی یک اعلامیه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا مبنی براینکه "افغانستان لابراتوار تروریزم" است، تأکید کرده است: "افغانستان قربانی اصلی تروریزم است، اما تروریزمی که پیوسته با کمک مالی و سیاست‌های مبهم ایالات متحده رشد و قوام یافته است".

در این اعلامیه آمده است که ظهور گروه داعش در حضور وسیع سیاسی، نظامی و استخباراتی امریکا در افغانستان، گواه آشکار این گفته‌های او است.

آقای کرزی همچنان افزایش جنگ و خشونت را در افغانستان راه حل معضل کشور ندانسته، تاکید کرده که صلح و تقویت فعالیت‌های صلح‌طلبانه و افغانی ساختن روند صلح، می‌تواند به جنگ طولانی جاری در کشور پایان دهد.

این واکنش تند حامد کرزی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ روز دوشنبه(۱۰ سرطان) در مصاحبه با شبکه اینترفاکس گفته بود که تصمیم دارد نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند، اما از این نگران است که بدون حضور نظامی کشورش، افغانستان به "هاروارد تروریستان" تبدیل شود.

در همین حال فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا در نشست روز سه‌شنبه (11 سرطان) این مجلس گفت که اگر امریکا واقعاً مذاکرات قطر را بخاطر تامین صلح در افغانستان آغاز کرده، باید روند این مذاکرات را بخاطر کشتاری که طالبان در حمله انفجاری دیروز کابل به راه انداخت، حداقل برای یک روز متوقف می‌کرد.

این در حالی است که آلمان اعلام کرده که نشست بین الافغانی را به تاریخ (7 و 8 جولای) مشترکاً با قطر میزبانی می‌کند. زلمی خلیلزاد نیز از این اقدام مشترک آلمان و قطر استقبال کرده است.

واکنش حامد کرزی به اظهارات اخیر دونالد ترامپ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد