واکنش-حنیف-اتمر-به-بازداشت-شده‌گان-فاریابی

محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در پیوند به ویدیویی از شکنجه افراد نظامی الدین قیصاری، گفته است که این گونه حرکت ها با تمام ارزش های اسلامی، مدنی و افغانی در تضاد بوده و به هیچ صورت نمایان‌گر کرکتر واقعی نیروهای امنیتی و دفاعی نمی‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مشاوریت امنیت ملی رئیس جمهور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که تصاویر ویدیویی از شکنجه افراد نظامی الدین قیصاری آنها را متأثر ساخته و رهبری نیروهای امنیتی افغانستان برای تطبیق دستور رئیس جمهور عمل خواهند کرد و در زود ترین فرصت گزارش و یافته‌های شان را ارائه خواهند کرد.

در اعلامیه دفتر محمد حنیف اتمر آمده است که حرکت‌های که در ویدو مشاهده می‌شود با تمام ارزش های اسلامی، مدنی و افغانی در تضاد بوده و به هیچ صورت نمایان‌گر کرکتر واقعی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نمی‌باشد.

در اعلامیه دفتر آقای اتمر همچنان آمده است که:”حالتی که ظاهرا در ویدیو مشاهده می‌گردد قابل قبول و بخشش نبوده در صورتِ که این عمل ثابت گردد، طبق اعلامیه ریاست جمهوری عاملین آن به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی شده و برخورد قانونی با آن صورت خواهد گرفت.”

دفتر آقای اتمر همچنان گفته است که نیروهای امنیتی قربانی‌های بی شمار برای دفاع از افغانستان داده اند و نباید رفتارهای ناشایسته یک حلقۀ بی نظم به تصویر عمومی نیروهای امنیتی بگذارد.

در دو روز گذشته تصاویر ویدیویی از بدرفتاری و شکنجه محافظان نظام الدین قیصاری توسط نیروهای کوماندو در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد نیروها کوماندو، محافظان قیصاری را در حالی که دستان شان از پشت بسته اند و برخی‌های شان تیر نیز خورده اند، با بی رحمی شکنجه می‌کنند.

این درحالی است که ارگ ریاست جمهوری اعلام نیز کرده که رئیس جمهور غنی دستور تحقیق در مورد بدرفتاری با محافظان نظام الدین قیصاری را صادر کرده است.

واکنش حنیف اتمر به بازداشت شده‌گان فاریابی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد