واکنش-حکومت-افغانستان-و-امریکا-به-حمله-انتحاری-در-بگرام

وزیرخارجۀ امریکا و رییس جمهور غنی حمله انتحاری بر قرارگاه نیروهای خارجی در ولسوال بگرام ولایت پروان را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از مهاجمان انتحاری، حوالی ساعت 5:50 صبح دیروز چهارشنبه (20 قوس) بر قرارگاه نیروهای خارجی در ولسوال بگرام ولایت پروان با استفاده از موترهای بمب‌گذاری شده، حمله کردند.

پس از این انفجار، درگیری میان نیروهای خارجی و مهاجمان برای چندین ساعت ادامه داشت و در نتیجه یک نفر کشته و دست‌کم 80 نفر دیگر زخم برداشتند. اما وزارت داخله افغانستان می‌گوید که دراین حمله دو غیرنظامی به شمول یک زن کشته و بیش از هفتاد غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری از قول رئیس جمهور محمد اشرف غنی می‌گوید که دشمنان افغانستان با حملۀ تروریستی خود به تاسیسات عامه و مراکز خدمات صحی به اهداف شوم خود رسیده نمی‌توانند.

مایک پامپیو، وزیرخارجۀ امریکا نیز این حمله را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و افزوده است که مردم افغانستان مستحق پایان این اعمال خشونت احمقانه می‌باشند. بنابراین، ایالات متحده درکنار مردم و نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارد که آرزومند صلح و آرامی دارند.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا دو هفته قبل، طی یک سفر غیر منتظره به افغانستان، از پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم ستایش نمود و شکست داعش را در شرق افغانستان به رئیس‌جمهور غنی تبریک گفت.

واکنش حکومت افغانستان و امریکا به حمله انتحاری در بگرام

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد