واکنش-خلیلزاد-به-بیانیه-اسلام-آباد-در-مورد-افغانستان

زلمی خلیلزاد مدعی است که درباره بیانیه حکومت پاکستان و وضاحت این کشور در مورد عدم مداخله در امور داخلی افغانستان مطلع است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان با نشر پیامی در صفحه تویتر خود گفته است که از حمایت پاکستان و سایر کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان قدردانی می کند.

وزارت خارجه پاکستان به تازگی اعلام کرده است که سخنان عمران خان، نخست وزیر این کشور در رابطه به تشکیل حکومت موقت در افغانستان غلط تعبیر شده است.

وزارت خارجه پاکستان واکنش ها به اظهارات نخست وزیر این کشور را ناموجه خوانده و افزوده است که آقای عمران خان در جریان سخنانش از نمونهٔ یاد آوردی کرده است که بر مبنای آن انتخابات در پاکستان تحت ریاست یک اداره موقت صورت میگیرد.

این درحالی است که آقای عمران خان روز دوشنبه گذشته که با شماری از خبرنگاران محلی در دفتر کارش سخن میزد، گفت؛ حکومت افغانستان با پافشاری هایش برای گفتگوی مستقیم با طالبان مانع پیشبرد روند صلح شده است.

وی همچنان گفته بود که روند صلح زمانی موفق خواهد شد که یک یک حکومت موقت و بی طرف ایجاد گردد و یک انتخابات شفاف و آزاد که تمام اقشار در آن سهم داشته باشند، برگزار گردد.

واکنش خلیلزاد به بیانیه اسلام آباد در مورد افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد