واکنش-داکتر-عبدالله-به-اظهارات-سید-حامد-گیلانی

حکومت به اظهارات سيدحامد گيلانى رهبر حزب محاذ ملى واکنش نشان داده و مى گويد که ادعای حضور رهبری طالبان در داخل افغانستان، بر عکس واقعيت های ثابت شده به تمام جهانيان و مردم افغانستان، می باشد.

به گزارش افغان نیوز: داکترعبدالله عبدالله، رييس اجرايى حکومت در نشست شوراى وزيران گفت، اينکه سران طالبان درافغانستان هستند يا در بيرون از کشور؟ اين ضرورت به توضيح ندارد.

وى افزود که در اين زمينه اتفاق نظر و اجماع نهادهاى امنيتى و مردم افغانستان وجود دارد و واقعيت هايى است که امروز دنيا به آن ملتفت شده اند که پايگاه هاى تقويت طالبان و رهبران اصلى طالبان، درکجا هستند.

داکترعبدالله گفت که وجود پايگاه هاى تروريستى در حمايت از طالبان، حضور رهبران اين گروه و حمايت از آنان در بيرون از افغانستان، واقعيت انکار ناپذير است  و نبايد اين واقعيت ها به شکل ديگرى به خورد مردم افغانستان داده شود.

اما رييس اجرايى حکومت  افزودکه امروز، مردم افغانستان آگاه و متوجه مسايل هستند و اظهارات خلاف واقعيت، اعتبار کسانيکه چنين مسايل را مطرح مى کنند را زيرسوال قرار مى دهد.

وى تاکيد کرد در اوضاع حساس که هنوزهم افغانستان مورد تهاجم قرار دارد، گروه هاى تروريستى از مردم قربانى مى گيرند، نيروهاى امنيتى در دفاع از مردم و کشور قرار دارندو پاليسى هاى جهانى در مورد قضيه افغانستان نيز واضح تر شده، بسيار مهم است که در موضوعات ملى، سلامت و ثبات کشور و استحکام نظام در نظر گرفته شود.

سيد حامدگيلانى رهبر حزب محاذ ملى، دو روز قبل در يک گردهمايى درکابل گفته بود: "آن آوازه ها را ديگر نمی پذيرم که می گويند سران طالبان در جای ديگری استند. اين را از ضعف می گويند؛ زيرا کار ديگری از دست شان ساخته نيست، زور شان نمی رسد، بهانه می کنند. بيشتر رهبران طالبان در وطن خود شان استند."

ازسويى هم در اعلاميه اى که ازسوى رياست امنيت ملى افغانستان به نشر رسیده است نیز اظهارات سید حامد گیلانی را بی اساس خوانده و ادعای حضور رهبری طالبان در داخل خاک افغانستان را رد می کند.

واکنش داکتر عبدالله به اظهارات سید حامد گیلانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد