واکنش-رییس-جمهور-غنی-به-اظهارات-اخیر-عبدالله

ارگ ریاست جمهوری با رد اظهارات عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی اعلام نموده که تمامی اجراات حکومتی، در روشنایی قانون اساسی و سایر قوانین نافذه‌ انجام شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که با تاسف، داکترعبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رئیس تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی، در یک همایش انتخاباتی برخی اتهام‌هایی را به نشانی محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور مطرح کرده است. بنابراین ارگ ریاست جمهوری با رد گفته‌های آقای عبدالله، مراتب زیر را بیان می‌دارد:

اول: آقای اشرف غنی، درحالی‌که نامزد ریاست جمهوری است، رئیس جمهور برحال افغانستان نیزمی‌باشد و بربنیاد قوانین نافذ‌ۀ کشور، به ویژه ماده‌ی ٦٠ قانون اساسی، صلاحیت‌های خویش را در بخش‌های اجرایی، قضایی و تقنینی اعمال می کند.

دوم: محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، با رد اتهام‌های مطرح شده از جانب داکتر عبدالله عبدالله و سایر نامزدهای ریاست جمهوری، متیقن است که تمامی اجراات حکومتی، در روشنایی قانون اساسی و سایر قوانین نافذه‌ انجام شده است.

سوم:رئیس جمهورغنی، همان‌گونه که خود متعهد به عدم مداخله در امور انتخابات و عدم استفاده از امکانات و صلاحیت های دولتی است، از سایر نامزدهای ریاست جمهوری می‌خواهد تا به قانون اساسی کشور احترام قایل شوند و مانع تطبیق قانون و احکام حکومتی نگردند.

این درحالی است که تیم انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله، روز پنج شنبه(21، سنبله) طی یک نشست خبری در کابل اعلام نمود که تیم انتخاباتی "دولت‌ساز" به رهبری محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور از امکانات دولت در کارزارهای انتخاباتی سود برده است.

واکنش رییس جمهور غنی به اظهارات اخیر عبدالله

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد