واکنش-رییس-جمهور-غنی-به-کشته-شدن-عبدالجبار-قهرمان

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور کشته شدن عبدالجبار قهرمان، عضو مجلس نمایندگان و نامزد انتخابات پارلمانی در یک انفجار را وحشیانه خوانده و محکوم کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالجبار قهرمان، صبح امروز چهار شنبه(25، میزان) در دفتر انتخاباتی‌اش در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، بر اثر انفجاری که طالبان مسوولیت آن را برعهده گرفت، کشته شد.

به دنبال این رویداد، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تقبیح این رویداد تروریستی، گفته است که “شهید قهرمان فرزند صادق و شجاع کشور بود که همواره در مورد آبادی و آرامی مردم و برای پیاده‌کردن افکار ملی تلاش می‌کرد”.

به گفته وی، “تروریستان و حملات وحشیانه‌ی تروریستی هم‌پیمانان آنان، نمی‌تواند اراده ما را برای شرکت کردن در یک پروسه ملی تضعیف کند”.

رییس‌جمهور در مورد حادثه آقای قهرمان دستور هر نوع بررسی را داده و بر دستگیری عاملان این رویداد و تامین امنیت محکم کمپاین‌های انتخاباتی تأکید کرده است.

این درحالی است که هفته گذشته نیز صالح محمد اچکزی، یکی دیگر از نامزد انتخابات پارلمانی در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، در نتیجه یک حمله انتحاری در داخل دفتر انتخاباتی‌اش کشته شد.

واکنش رییس جمهور غنی به کشته شدن عبدالجبار قهرمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد