واکنش-عبدالله-به-تهدید-رییس-مجلس-سنا-علیه-کمیسیون‌-انتخابات

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، سخنان غیرمسوولانه و تهدید آمیز رییس مجلس سنا را علیه مقامات و منسوبین کمیسیون‌های مستقل انتخابات محکوم کرد.

به گزارش افغان نیوز: در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌گردد، فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنا، مسوولین کمیسیون‌های مستقل انتخابات را که اعلام کرده‌اند آرای بدون بایومیتریک در انتخابات قابل اعتبار نیست، تهدید می‌کند و می افزاید که به زور و سر پدر آنان آرای بدون بایومیتریک را می‌قبولاند.

ریاست اجراییه این سخنان غیرمسوولانه و تهدید آمیز را علیه مقامات و منسوبین کمیسیون‌های مستقل انتخابات محکوم می‌کند.

در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی آمده است که هیچ‌کس حق تهدید کمیسیون‌ها، مسوولین و کارمندان این نهادها را ندارد. آقای مسلم‌یار باید این اخطار خود را هرچه سریع‌تر پس بگیرد و از کمیسیون‌ها معذرت بخواهد.

همچنان به مقامات عدلی و قضایای کشور هدایت داده می‌شود تا چنین تهدیدها علیه مسوولین کمیسیون‌ها را مورد بررسی و پیگیری قراردهند و با عاملان تهدیدها برخورد قانونی نمایند.

آقای عبدالله در این اعلامیه تصریح نموده است که نهادهای مسوول در حکومت افغانستان موظف اند از روند تحکیم مردم‌سالاری در افغانستان حمایت کنند و طبق قانون فضای امن و مساعد را برای کارمندان کمیسیون‌ها مساعد سازند تا وظایف خویش را مسوولانه انجام دهند،‌ نه این‌که خود به مانع و تهدیدی برای مردم‌سالاری و زمینه‌سازی برای تقلب مبدل گردند.

واکنش عبدالله به تهدید رییس مجلس سنا علیه کمیسیون‌ انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد