واکنش-عبدالله-به-حمله-طالبان-بر-کاروان-جنرال-دوستم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید که تروریستان حضور جنرال دوستم را در افغانستان برتابیده نمی‌توانند و همواره به حملات هراس‌افگنانه مبادرت می‌ورزند.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور در این اعلامیه گفته است که معاون اول ریاست جمهوری از چهره‌های تأثیرگذار و معتقد به تأمین نظم و امن در افغانستان است و تروریستان و حامیان‌شان، حضور او را در افغانستان برتابیده نمی‌توانند و همواره به حملات هراس‌افگنانه مبادرت می‌ورزند که ناشی از ترس و ناتوانی‌ آنان می باشد.

طالبان به کاروان موترهای عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در مسیر بلخ- جوزجان حمله کرده اند. عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر آقای دوستم گفته است که این حمله بعد از ظهر روز گذشته (شنبه ۱۰ حمل) هنگامی که آقای دوستم از شهر مزار شریف به طرف شهر شبرغان در حرکت بود، در منطقه تیمورک ولایت بلخ رخ داد.

در همین حال، قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز اعلام نموده که در نتیجه بر خورد طالبان با نیروهای امنیتی، یک تن از محافظین معاون اول ریاست جمهوری کشته و دو تن دیگرش زخمی برداشته اند.

اعلامیه قول اردو افزوده است که با رسیدن کوماندوها ونیروهای شامل عملیات ولید 40 درساحه یک سرگروپ کلیدی شان بنام زلمی مشهوربه سنگری همراه با 3 تن از افرادش کشته و7 تن دیگر شان زخمی گردیدند.

قول اردوی 209 شاهین تصریح نموده که در این درگیری به نیروهای امنیتی ودفاعی آسیبی نرسیده اما یک نفر از محافظین معاون اول ریاست جمهوری کشته و دو تن دیگرش زخمی برداشته اند.

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری که پس از دو سال روز گذشته به شمال افغانستان رفته بود، در گردهمایی هوادارانش در بلخ گفت که اگر حکومت شش ماه برایش فرصت بدهد از بادغیس تا بدخشان طالبان و سایر شورشیان را پاکسازی می‌کند و اگر نتوانست افغانستان را ترک می‌کند.

آقای دوستم گفت که در گذشته با یک هزار نفر و ۵۰۰ اسب جلو پیشروی طالبان را در ولایت‌های شمالی‌ گرفته بود. اما حالا که هزاران کماندو و امکانات نظامی وجود دارد، بنابراین اگر “این موتور سواران” را شکست ندهیم “جنرال دوستم چه به کار است”. منظور او از موتور سواران طالبان و سایر گروه های شورشی است که عمدتا از موتورسایکل استفاده می‌کنند.

واکنش عبدالله به حمله طالبان بر کاروان جنرال دوستم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد