واکنش-عبدالله-قاتلان-مولوی-حیات‌الدین-باید-شناسایی-شوند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در واکنش به قتل مولوی حیات‌الدین تاکید داشت که عاملان این رویداد تروریستی هرچه زود‌تر شناسایی و به سزای اعمال‌شان برسند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان، امروز یک‌شنبه( ۵، عقرب) در تماس تلیفونی با مولوی غیاث‌الدین صاحبی از علمای ولایت بلخ، شهادت فرزندش مولوی حیات‌الدین صاحبی را تسلیت گفت.

وی، ترور ناجوان‌مردانۀ مولوی صاحبی را عملی نابخشونی خواند و گفت که عاملان این رویداد تروریستی جداً مورد پی‌گرد قرار خواهند گرفت. دوکتور عبدالله عبدالله افزود که به نهادهای امنیتی هدایت داده شده تا هرچه عاجل عاملان این رویداد تروریستی را شناسایی و به سزای اعمال‌شان برسانند.

رییس اجراییه کشور، مولوی حیات‌الدین صاحبی را از علمای سرشناس و مطرح افغانستان خواند و گفت که گروه‌های تروریستی و جنایت‌کاران نشان داده‌اند که پروای جان عالمان دین، غیرنظامیان بی‌گناه و شهروندان کشور را ندارند.

این درحالی است که مولوی حیات‌الدین یکی از عالمان دین، حوالی ساعت ۵:۵۰ دقیقه شام روز (شنبه، ۲۰ میزان) هنگام رفتن به مدرسه امینیه در منطقۀ قلعه غازی‌های شهر مزارشریف توسط دو نفر موترسایکل سوار ترور گردید.

واکنش عبدالله: قاتلان مولوی حیات‌الدین باید شناسایی شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد