واکنش-مجاهد-در-پیوند-به-اخراج-مهاجران-افغان-از-پاکستان

یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در واکنش به اخراج مهاجران افغانستان توسط پاکستان، گفته است که این کشور باید عواقب کاری را که انجام می‌دهد، بسنجد.

ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ا.ا در واکنش به اخراج اجباری مهاجران و پناهجویان افغانستان از پاکستان گفته است که اسلام‌آباد باید عواقب کار خود را بسنجد.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای مجاهد در نواری صوتی که که توسط تلویزیون ملی در ایکس منتشر شده گفته است که پاکستان نباید بر مهاجران ظلم و دارایی آنان را مسدود نماید. او افزوده است که ظلم که در دروازه‌های مرزی بر شهروندان افغانستان جریان دارد باید متوقف شود.

آقای مجاهد تصریح کرده است: «رژیم پاکستان هر کاری که می‌کند باید عواقب آن را بسنجد و به اندازه‌ای کشت کند که آن را بتواند درو کند». به گفته او وضعیت کنونی بر روابط افغانستان و پاکستان تاثیر خواهد گذاشت.

سرپرست وزارت دفاع ا.ا تصمیم پاکستان درباره‌ اخراج اجباری مهاجران را «یک‌جانبه و ظالمانه» توصیف کرده و افزوده که جامعه جهانی، سازمان ملل و موسسات از پاکستان بخواهند که به وضعیت کنونی مهاجران پایان دهد.

این مقام ا.ا تاکید کرده که پاکستانی عواقب کارش را بسنجند و کاری نکنند که به نفع هیچ کشوری نیست.

ملا محمد حسن آخوند، رییس الوزرای ا.ا نیز در خطاب به مقام‌های پاکستان گفته است که اگر دولت این کشور با حکومت سرپرست افغانستان مشکل دارد، مهاجران چه جرمی کرده اند که بر آنان «بی‌عزتی» روا می‌دارند.

حسن آخوند گفته است که اگر مشکلات میان پاکستان و افغانستان وجود دارد،  باید از راه تفاهم، مذاکره و گفتگو حل شود.

این در حالی است که با پایان مهلت پاکستان برای اخراج مهاجران غیر قانونی در اول ماه نوامبر، در چند روز گذشته هزاران مهاجر افغانستان از مرزهای تورخم و اسپین بولدک قندهار وارد کشور شده‌اند.

واکنش مجاهد در پیوند به اخراج مهاجران افغان از پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد