واکنش-مجلس-به-اتهامات-دیدبان-شفافیت-علیه-اسدالله-خالد

برخی از نمایندگان مجلس می گویند که اتهامات دیدبان شفافیت علیه اسدالله خالد، سرپرست وزیر دفاع ملی یک توطئه از سوی دشمنان مردم افغانستان می باشد.

به گزارش افغان نیوز: غلام فاروق مجروح عضو مجلس نمایندگان کشور، امروز دو شنبه(24، جدی) با ابراز نگرانی گفت؛ والی کابل دوبار نمایندگان مجلس را به غصب زمین متهم کرده است و اگر این ادعا واقعیت دارد چرا افشا نمی کند که چه کسانی در غصب زمین دست دارند تا مورد پیگرد نظام عدلی و قضایی قرار گیرند.

وی افزود؛ نهاد دیدبان شفافیت که اسد الله خالد را متهم به نقض حقوق بشر می کند، در چند سال گذشته کجا بود و امروز که اسدالله خالد بعنوان وزیر دفاع معرفی شده وی را به نقض حقوق بشر متهم می کند. بنابراین مجلس نمایندگان نباید در مقابل آن خاموشی اختیار کند.

عبدالستار درزابی عضور دیگر مجلس نمایندگان نیز با ابراز نگرانی گفت: نهاد دیدبان شفافیت جانبدارانه برخورد می کند و امروز که اسدالله خالد به مقام وزارت دفاع مقرر شده است او را به نقض حقوق بشر متهم می کند درحالیکه در چند سال اخیر سکوت اختیار نموده بود.

عبیدالله بارکزی نیز در همین مورد اظهار داشت: اسدالله خالد و امرالله صالح باید تقدیر شوند چرا که آنان صادقانه برای تامین امنیت تلاش میکنند. نیروهای امریکایی هزاران نفر را در داخل افغانستان کشته اند چرا هیچ کس پیدا نشد از نقض حقوق بشر سخن بگوید؟ زیرا اسدالله خالد و امرالله صالح بخاطر که به خواست ایران و پاکستان توجه نمی کنند.

در همین حال، عبدالرئوف ابراهمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت: متهم کرد اسدالله خالد به نقض حقوق بشر یک توطئه و برنامه ریزی شده است که مجلس نمایندگان از این دو فرد صادق وطن حمایت می کند و این عمل نهاد دیدبان شفافیت یک توطئه دشمن است و قابل قبول خانه ملت نیست.

در گزارش نهاد دیدبان شفافیت که روز گذشته به نشر رسید، آمده است؛ اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع به دست داشتن در شکنجه افراد و آزار جنسی زنان و دختران متهم است.

واکنش مجلس به اتهامات دیدبان شفافیت علیه اسدالله خالد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد