واکنش-مجلس-نمایندگان-به-اظهارات-رییس-جمهور-غنی

نمایندگان مجلس در پیوند به اظهارات رییس جمهور غنی می گویند؛ درصورتیکه قانون تطبیق گردد، ما نیاز نداریم به وزارت‌خانه‌ها مراجعه نماییم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالرووف ابراهیمی، رییس شورای ملی افغانستان، امروز( چهار‌شنبه، ۲۰ جدی) در جلسۀ عمومی این شورا گفت که پارلمان از قانون اساسی کشور، صلاحیت‌هایش را می‌گیرد نه رهبران دولت. وی خاطر نشان ساخت که تمام این موارد در قانون ذکر شده‌است.

آقای ابراهیمی خطاب به رییس جمهور کشور گفت که اگر قانون تطبیق گردد و مردم به حق شان برسند، ما نیاز نداریم که به وزارت‌خانه‌ها در نزد وزیران مراجعه نماییم.

وی انتقاد می‌کند که قانون در وزارت‌خانه‌ها به شکل یک‌سان تطبیق نمی‌گردد و مادر نهایت مجبوریت جهت حل مشکلات مراجعه‌کننده‌گان به نزد وزیران مراجعه می‌کنیم و می‌افزاید که این مسؤولیت و مکلفیت‌شان در قبال مردم‌اند.

وی می‌افزاید، رییس جمهور که از قانون سخن می‌گوید باید توضیح دهد که در کجایی قانون آمده از یک قوم و یاهم از یک ولایت، چند وزیر و چندین مقام‌ بلند رتبۀ دولتی استخدام گردد. وی علاوه کرد که باید رییس جمهور قانون را تطبیق نماید.

وی هم‌چنان وعده می‌کند که وکیلان پس از این به وزارت‌خانه مراجعه نخواهند کرد، در صورتی مشکلات مردم بدون تعصب حل گردد و به نهادهای مربوطۀ شورای ملی دستور داد تا سیستم کدری تمام وزارت‌خانه‌ها را بخواهند و بررسی نمایند.

این درحالی‌ست که محمد اشرف غنی، رییس جمهور طی نشستی در کابل به شدت از مداخلۀ نماینده‌گان در امور مقرری‌های وزارت‌خانه‌ها و مخصوصا وزارت امور داخله انتقاد کرد.

او گفت که هرگاه پس از این وکیلان در نزد او و وزیران جهت تقرری‌ها، تغییر و تبدیل کارمندان دولتی مراجعه نمایند، جریان مصاحبۀ شان را ثبت و همه‌گانی خواهد ساخت.

او هم‌چنان گفت که هر سرباز که به اساس واسطه در چوکات وزارت امور داخله آمده‌اند، یا سنگر را رها یا فردا به یک دزد تبدیل خواهد شد.

 

واکنش مجلس نمایندگان به اظهارات رییس جمهور غنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد