واکنش-محقق-و-نبیل-به-بازداشت-وزیر-پیشین-مخابرات

محمد محقق و رحمت الله نبیل در واکنش به زندانی شدن وزیر پیشین مخابرات بیان داشتند که سرانجام عبدالرزاق وحیدی را به گونه مسخره و شرم‌آوری به زندان افکندند.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق عضو تیم انتخاباتی صلح و اعتدال امروز سه‌شنبه (20 حمل) با نشر اعلامیه‌ای در مورد بازداشت و زندانی عبدالرزاق وحیدی گفته است که وی از سوی محكمه (ویژه وزیران) برائت گرفته بود ولی حکومت غنی برای سرپوش گذاشتن به رسوایی‌اش، پای آقای وحیدی را در يك نمايش شرم‌آور ديگر به محكمه كشانيد.

محقق افزوده است که دستگاه به اصطلاح عدلى و قضايى فرمانبردار ارگ خيلى عجولانه و فرمايشى در ظرف چند روز محدود براى جناب وحيدى حكم سه سال حبس را صادر كرد و حكومت به شكل اختطاف گونه ايشان را از صحن دانشگاه كه براى تدريس رفته بود، بازداشت و به زندان انتقال داده است.

در بیانیه آمده: "اينجانب اين اقدامات اهانت‌آميز حكومت جور آقاى غنى را بشدت محكوم مي‌كنم و حكم صادره عليه جناب وحيدى را سياسى، خصمانه و تبعيض آميز مي‌دانم. آقاى غنى در مبارزه با فساد صادق نيست ، مقامات فاسد و دزدهاى میليونى را كه از تيم خودش بوده نه تنها محاكمه نكرده كه براى شان عالي‌ترين مدالهاى دولتى را تفويض كرده است."

محقق در این بیانه از عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی خواسته که پا جلو گذاشته و از حيثيت مردمی که در انتخابات گذشته به او رای میلیونی داده اند، دفاع کرده و براى دفع ظلم و تبعيض ايستادگى كند.

آقای محقق همچنین از مردم و همه سیاسیون کشور خواسته که در برابر اقدامات ضد وحدت ملّى و حرمت شكنانه دستگاه جور اشرف غنى بى‌تفاوت ننشينند و جواب اين اهانت‌ها و تبعيض‌ها را يكپارجه و متحدانه در ميادين تحركات مدنى وانتخابات بدهند وثابت كنند كه مردم افغانستان متحد هستند و تبعيض وظلم عليه ملت را نمي‌پذيرند.

در همین حال، رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به بازداشت آقای وحیدی در صفحه فیسبوک خود نوشته است:"تا جایی‌که من معلومات دارم، با این دو هموطن(عبدالرزاق وحیدی و نظام الدین قیصاری) ما واقعن بی‌عدالتی صورت گرفته است و نحوه برخورد با این‌ها بیشتر سیاسی بوده تا قانونی."

آقای نبیل همچنان نوشته است:"بجای اينکه قضايای بزرگ فساد و قانون شکنی بررسی گرديده و مرتکبين آن به جزای اعمال شان برسند، تعدادی از قضايای کوچک به هدف کمپاين‌های انتخاباتی و يا پيدا کردن محبوبيت در جامعه به مردم ارايه می‌گردد؛ به اميد روزی که بجای عدالت نمايشی مثال‌های عدالت واقعی را شاهد باشيم."

این درحالی است که نیروهای امنیتی روز گذشته (دوشنبه 19 حمل)عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را از دانشگاه کابل بازداشت نموده و به زندان پلچرخی انتقال دادند.

وحیدی که به حیف‌ومیل منابع دولتی متهم است، چهار ماه پیش در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی بعد از سه جلسه حضور در «دادگاه ویژه وزیران» بی‌گناه شناخته شد و برائت گرفت.

واکنش محقق و نبیل به بازداشت وزیر پیشین مخابرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد