واکنش-ها-به-تصمیم-اخیر-رییس-جمهور-ترامپ

نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش در اعتراض به تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از سوریه استعفا داد.

به گزارش افغان نیوز: برت مک گورک، نماینده ویژه ایالات متحده درائتلاف بین المللی ضد داعش قصد داشت در فبروری ۲۰۱۹ از مقام خود کناره‌گیری کند، اما بنابر مخالفت با تصمیم اخیر رئیس جمهور ترامپ، استعفا خود را جلو انداخت.

از سوی هم جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا با نشر پیامی در توییتر ضمن انتقاد از تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه اظهار داشت که این تصمیم غیرمنتظره سبب ایجاد وضعیت نامعلوم در منطقه خواهد شد.

جوزف بورل می گوید که از یک طرف شکست کامل تروریستان در خاک سوریه که تا هنوز به تحقق نرسیده سبب ایجاد شک و تردیدهای جدی در مورد چگونگی ادامه فعالیت های ائتلاف بین المللی ضد داعش میشود. از سوی دیگر، وضعیت جدید میتواند پروسه ای که سازمان ملل در صدد پیاده کرده آن است، را دشوار بسازد.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه (۱۹ دسمبر) طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.

واکنش ها به تصمیم اخیر رییس جمهور ترامپ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد