واکنش-وزارت-خارجه-افغانستان-به-سخنان-اخیر-کابلوف

وزارت خارجه‌ در واکنش به سخنان اخیر ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه برای افغانستان گفته است که حکومت هیچ‌گاهی در گفتگوهای بین‌الافغانی تعلل و تاخیر نکرده است؛ بلکه طالبان میز مذاکره را ترک کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه‌ای که امروز( جمعه، اول حوت)  از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که برخلاف ادعاهای ضمیر کابلوف، دولت افغانستان هیچگاهی در انجام گفتگوهای کنونی صلح در قطر تعلل و تاخیر نکرده است؛ بلکه طالبان برخلاف تعهدات خود میز مذاکره را ترک کرده‌اند.

خبرنامه آمده است که دولت افغانستان با حسن‌نیت بیش از ۶ هزار زندانی گروه طالبان را آزاد کرد؛ اما گروه طالبان برخلاف تعهدشان، نه‌تنها خشونت‌ها را کاهش نداده بلکه زندانیان رها شده این گروه دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند.

وزارت خارجه در خبرنامه خود گفته است: «ضمیرکابلوف اظهار داشته که طالبان «تقریبا بی‌عیب و نقص» به توافق با امریکا پایبند استند. در حالی که همه دنیا اذعان دارند که طالبان چهار تعهد عمده‌ی‌شان را مبنی بر قطع روابط با تروریستان، کاهش خشونت‌ها، ادامه‌ی مذاکرات معنادار و عدم‌ برگشت جنگ‌جویان آزادشده به میدان جنگ،‌‌ آشکارا نقض کرده‌اند».

وزارت خارجه در خبرنامه‌اش سخنان اخیر ضمیرکابلوف مبنی بر این که طالبان سه- چهارم خاک افغانستان را زیر کنترل دارند، نیز نادرست خوانده و گفته که راه‌اندازی حملات تروریستی و کشتار مردم به‌معنای کنترل بر مناطق نیست.

وزارت خارجه در مورد حرف‌های کابلوف مبنی بر نسخه‌ی «دولت انتقالی ایتلافی» گفته است که مردم  افغانستان حق و توان آن را دارند که با اراده آزاد از طریق انتخابات در مطابقت با قانون اساسی، سرنوشت دولت و حکومت خویش را تعیین کنند.

پیشتر ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ روسیه برای افغانستان در گتفگویی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک، گفته بود که طالبان دست‌کم بدون عیب و نقض به تهعدات خود در توافق‌نامه‌ی دوحه با امریکا عمل کرده و از زمان امضای توافق نامه، حتا یک سرباز امریکایی کشته نشده است.

واکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان اخیر کابلوف

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد