واکنش-وزارت-خارجه-به-سخنان-اخیر-زرداری-در-مورد-افغانستان

وزارت خارجه‌ امارت اسلامی گفته است که سخنان اخیر بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه‌ پاکستان در مورد تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان به منطقه و غرب دور از حقیقت است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ روز گذشته (یک‌شنبه، ۳۰ دلو) در رشته‌ توییتی نوشته است که امارت اسلامی از آن سخنان زرداری استقبال می‌کند که افغانستان صلح‌آمیز را برای منطقه مهم خواند و خواستار حمایت از حکومت، آزادی منابع مسدودشده و ادامه‌ کمک‌های بشردوستانه شد.

اما؛ بلخی گفته است که سخنان زرداری در مورد تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان به منطقه و غرب دور از حقیقت است.

سخنگوی وزارت خارجه‌ افزوده که حکومت امارت اسلامی در عمل به کشورهای منطقه و جهان ثابت کرده است که با داشتن نیروهای امنیتی منظم و مجرب به هیچ‌کس اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان را بر ضد هیچ کشوری نداده است.

بلخی بیان داشته که امنیت افغانستان در حال حاضر بهتر از بیشتر کشورهای جهان است.

او گفته است که امارت اسلامی در زمان حضور امریکا و همچنین پس از دست یافتن به قدرت گام‌های ملموسی را برای امنیت افغانستان و منطقه برداشته‌اند.

بلخی افزوده که ناامنی اخیر پاکستان جدید نیست بلکه ادامه‌ بیست سال گذشته است.

بلخی گفته است که حکومت امارت اسلامی مصمم است به کسی اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان را علیه سایر کشورها و همسایگانش ندهد.

سخنگوی وزارت خارجه به پاکستان توصیه کرده که به‌جای شکایت در نشست‌های بین‌المللی مسائل را رودررو با حکومت امارت اسلامی در میان بگذارد.

این در حالی است که وزیر خارجه پاکستان در نشست امنیتی مونیخ گفت که اگر حاکمان کابل‌ اراده و ظرفیت برای مقابله با گروه‌های شبه نظامی فعال در افغانستان را نداشته باشد، رفتن تروریسم به‌جاهای فراتر از پاکستان زمان زیادی نمی‌برد.

او گفته که جامعه‌ جهانی و امارت اسلامی به این موضوع جدیت کافی نشان نداده‌اند.

 

 

واکنش وزارت خارجه به سخنان اخیر زرداری در مورد افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد