واکنش-وزارت-خارجه-طالبان-به-سخنان-اخیر-جو-بایدن

وزارت خارجه‌ امارت اسلامی طالبان به سخنان جو بایدن، رییس جمهور امریکا مبنی بر این که متحد کردن افغانستان تحت یک دولت ممکن نیست، واکنش نشان داده و گفته است که در اتحاد مردم افغانستان در برابر«تجاوز خارجی» شکی وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان امروز (جمعه، ۱ دلو) در رشته‌تویتی، گفته است: در این که مردم افغانستان هرگز در برابر «تجاوزات متجاوزان خارجی» متحد نشده‌اند شکی وجود ندارد، اما «قشر وسیعی از ملت با اتحاد محکم به‌طور مشروع با متجاوزان جنگیدند».

بلخی گفته است که اظهارات بایدن مبنی بر این که افغانستان گورستان امپراطوری‌هاست، خود به اتحاد مردم افغانستان اعتراف می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان تأکید کرده است: «فقط یک ملت متحد، نه یک ملت متفرق، می‌تواند باعث سقوط متجاوزان و امپراطوری‌های بزرگ شود».

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ گفته است که این آنان پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان «در مدت کوتاهی امنیت همه‌جانبه را تامین کرده، یک نظام مرکزی واحد را احیا و مردم را متحد کرده است».

بلخی افزوده است: «نفاق یک پدیده‌ی بیرونی است که متجاوزان برای بقای خود به آن دامن می‌زنند، اما در مقابل، مردم افغانستان براساس اشتراکات عقیده‌ی اسلامی، کشور و افتخارات تاریخی، متجاوزان را شکست داده و در حال حاضر در جهت تبدیل شدن به یک ملت رقیب گام‌های محکمی بر می‌دارند».

واکنش وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا در یک نشست خبری از تصمیم خود درباره‌ خروج از افغانستان دفاع کرده و گفته بود که افغانستان گورستان امپراتوری‌ها بوده است.

او همچنان تاکید کرده بود که متحدکردن افغانستان تحت یک دولت ممکن نیست.

واکنش وزارت خارجه طالبان به سخنان اخیر جو بایدن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد