واکنش-کابل-به-خواست-ارمنستان؛-روی-موضع-خود-ایستاد-هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در واکنش به خواست ارمنستان مبنی بر لغو عضویت افغانستان در سازمان پیمان امنیت جمعی، اعلام نموده که به موقف خود در قبال جنگ قره‌باغ استوار هستیم.

به گزارش افغان نیوز: گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه امروز (شنبه، ۱۲ میزان) در یک کلیپ ویدیویی گفته است که در مورد لغو، انفصال و یا تعلیق عضویت اعضای ناظر سازمان پیمان امنیت جمعی، شورای رهبری این سازمان تصمیم می‌گیرد.

به گفته‌ی آقای هیواد، شورای رهبری سازمان پیمان امنیت جمعی متشکل از رهبران دولت‌های عضو این سازمان است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان با این کشورها و رهبران‌شان روابط «بسیار نیک و حسنه» دارد.

سخن‌گوی وزارت خارجه بر موقف قبلی این وزارت در مورد منازعه‌ی «نگورنو – قره‌باغ»، منطقه‌ی مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان تأکید کرده است.

آقای هیواد گفته است: «موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان این است که این مشکل از راه مذاکره و دیالوگ حل شود و بر این موقف خودش استوار است.»

این درحالی است که پیش‌ از این نیز افغانستان به گونه رسمی از موقف آذربایجان در منازعه بالای نگورنو قره‌باغ حمایت کرده بود.

وزارت خارجه‌ی افغانستان همچنان خواهان برقراری آتش‌بس و رفع بحران طولانی در این منطقه از راه مسالمت‌آمیز شده بود.

این موقف‌گیری حکومت با واکنش تُند پارلمان ارمنستان روبه‌رو شد و آرارات میرزویان، رییس مجلس این کشور از دبیرخانه مجمع پارلمان سازمان پیمان امنیت جمعی به گونه رسمی درخواست کرد که عضویت افغانستان در این نهاد منطقه‌ای را لغو کند.

واکنش کابل به خواست ارمنستان؛ روی موضع خود ایستاد هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد