واکنش-کاخ-سفید-به-امضای-سند-همکاری-بین-چین-و-ایران

سخنگوی کاخ سفید درباره امضای سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین تاکید کرد که پس از بررسی این سند از سوی دولت آمریکا، اگر هرگونه تحریمی نیاز بود، اعمال می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره امضای سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین تاکید کرد که هنوز این سند از سوی دولت آمریکا بررسی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا همچنان همان سیاست را در قبال ایران به ویژه از نظر بازگشت به توافق هسته‌ای دارد، گفت: «ما در این برهه از زمان هنوز توافق ایران و چین را بررسی نکرده‌ایم. آن را بررسی می‌کنیم و مطمئن می‌شویم اگر هرگونه تحریمی نیاز است، اعمال شود.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد؛ با توجه به اینکه هنوز بسته توافقی بین ایران و چین را ندیده‌اند، رویکرد این کشور در قبال ایران تغییر نکرده است.

خانم ساکی همچنان گفت: « ما بر بازگشت به یک رویکرد دیپلماتیک با اعضای توافق‌نامه هسته‌ای که البته چین عضوی از آن است، متمرکز هستیم.»

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته درباره توافق ایران و چین گفته بود یکسال است نسبت به این موضوع دغدغه دارد.

این درحالی است که سند برنامه همکاری جامع ایران و چین روز شنبه (۷ فروردین) از سوی محمدجواد ظریف و وانگ ئی، وزیران خارجه دو کشور به امضا رسید.

واکنش کاخ سفید به امضای سند همکاری بین چین و ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد