واکنش-کرزی-به-اظهارات-اخیر-نخست-وزیر-پاکستان

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به اظهارات عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته است که حکومت پاکستان و سایر کشور ها از مداخلات در امور داخلی افغانستان اجتناب ورزند.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین افغانستان تاکید کرده است: « ما با کشورهای همسایه و منطقه خواهان روابط نیک و استوار بر احترام متقابل هستیم، در مقابل از حکومت پاکستان و سایر کشور ها هم می‌خواهیم تا بر اساس حسن نیت و احترام دوجانبه از همچو اظهارات و مداخلات در امور داخلی افغانستان، تحت عناوین مختلف چون پیشنهاد ایجاد اداره مؤقت و مسایل مربوط به انتخابات ما، جداً اجتناب ورزند».

در همین حال، رحمت الله نبیل و امرالله صالح در واکنش به اظهارات اخیر محمد حنیف اتمر تصریح نموده اند که عمران خان، نخست وزیر پاکستان با تیم صلح و اعتدال به رهبری اتمر هماهنگی و هم سویی دارد.

این انتقاد ها درحالی مطرح می شود که روز گذشته محمد حنیف اتمر، رییس تیم انتخاباتی"صلح و اعتدال) اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان را مداخله صریح در امور داخلی خواند و افزود که رهبران کشورهای همسایه نمی‌توانند در مورد آینده افغانستان تصمیم بگیرند.

قابل ذکر است که عمران خان نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه پیشنهادی برای راه اندازی حکومت موقت در افغانستان به عنوان یک راه حل ممکن برای حل بحران در روند صلح، ارایه کرده بود.

واکنش کرزی به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد