واکنش-کمیسیون-به-انتقاد-عبدالله-قفل-مرکز-شمارش-آرا-سالم-است

کمیسیون مستقل انتخابات، اظهارات تیم انتخاباتی " ثبات و همگرایی" به رهبر عبدالله عبدالله را مبنی بر شکستن قفل مرکز شمارش آرا رد نموده و گفته است که هیچ سکتگی در کار آن وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون مستقل انتخابات، شب گذشته(دوشنبه، ۲۹میزان) با نشر یک بیانیه گفته است که شایعاتی مبنی بر شکستن قفل در مرکز دیجیتالی این کمیسیون که در رسانه های اجتماعی و همگانی پخش شد و نیز یکی از ستادهای انتخاباتی آن را بیان کرد، بی‌ اساس است.

کمیسیون انتخابات افزوده است، اتاق مرکزی که در آن ماشین های بایومتریک قرنطین شده، تحت کار تخنیکی قرار دارد و تمام روند کاری آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین پیش می‌رود و در ختم هر شیفت کاری، دروازه آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین، قفل فلزی می‌گردد.

این کمیسیون تصریح کرده است که برای تمام کاندیدان حساب کاربری خاصی را داده و هر گونه تغییرات در سرور مرکزی جمع بندی و بررسی معلومات دیجتالی برای آنان قابل مشاهده است.

به گفته کمیسیون انتخابات، گزارش هایی که باعث سوء تفاهم ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی شده، ناظرین ارشد این ستاد در همان آغاز شب به کمیسیون می رسند و سه تن آن ها به شمول رئیس با همراهی مسوولین نیروهای امنیتی از قفل اتاق انتقال اطلاعات ماشین های بایومتریک دیدن می نمایند و شماره های آن ها را با یادداشت ناظرین شان مطابقت می دهند که هیچ گونه تفاوتی نداشته است.

کمیسیون انتخابات تاکید کرده است که روند شمارش آرا همچنان ادامه می یابد و هیچ سکتگی در کار آن به وجود نخواهد آمد.

در همین حال، وزارت داخله نیز مداخله پولیس در انتخابات را رد کرده و گفته که پولیس بی طرفی خود را در این روند همچنان حفظ می کند.

این در حالی است که روز گذشته دسته ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله ادعا کرد که نیروهای امنیتی بر اساس گزارشی که به آن ها رسیده، با هدایت معین ارشد امنیتی وزارت داخله، قفل مرکز دیجیتالی کمیسیون را شکسته و داخل این مرکز شده اند.

واکنش کمیسیون به انتقاد عبدالله: قفل مرکز شمارش آرا سالم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد