واکنش-کوچی-ها-به-تقلب-گسترده-در-انتخابات-پارلمانی

برخی از نامزدان پارلمانی ولایت قندهار می گویند؛ در برگزاری انتخابات پارلمانی در حوزه کوچی ها تقلب گسترده صورت گرفته است، بنابراین باید رای پاک از ناپاک جدا گردد.

به گزارش افغان نیوز: سید محمد حریق یکی از نامزدان ولسی جرگه، امروز چهار شنبه(23، عقرب) طی یک کنفرانس خبری گفت؛ اسنادی وجود دارد که نشان می دهد، در ولایت قندهار در روز اول انتخابات تقلب به نفع کاندیدان مشخص صورت گرفته است، بنابراین اگر رای پاک از ناپاک جدا نگردد، نتایج انتخابات مورد قبول کوچی ها نخواهد بود.

وی افزود؛ اگر آرای چهار مرکزی انتخاباتی در ولایت قندهار برای کوچی ها باز شماری گردد؛ مشخص می شود که نتایج شمارش آرای روز و دوم تفاوت دارد و همچنان ده ها مورد دیگر نیز وجود دارد که نشان می دهد، تقلب صورت گرفته است.

آقای حریق گفت: در میا گل شهید ولایت بغلان در مرکز کوچی ها نیز تقلب گسترده صورت گرفته است. بنابراین شمارش آرای کوچی ها دوباره باید در حضور ناظرین صورت گیرد و افراد متقلب به نظام عدلی و قضایی معرفی گردد.

وی می افزاید؛ آرای که در چهار محل کوچی ها در ولایت قندهار شمارش شد، به نفع دو کاندیدای مشخص بنام های میرویس حسین خیل و ننیالی لاونگ، تقلب شده است.

به باوری حریق؛ در مرحله اول شمارش این دو کاندیدا از چهار مرکز ۲۲۸ رای داشتند اما در مرحله دوم شمارش ۸۶۵ رای اعلام گردید که یک تقلب گسترده را نشان میدهد.

در همین حال فرزانه کوچی نامزد ولسی جرگه در این کنفراس نیز گفت: در ولایت قندهار ۱۰ هزار تن ثبت نام کرده بودند اما کمیسیون به قصد انتخابات را نا وقت شروع کرد تا مردم رای داده نتوانند و بعضی محلات مسدود بود که این کار خود زمینه تقلب را بیشتر نمود.

وی تصریح کرد که کوچی ها در قندها با سه مشکل مواجه بودند؛ مراکز دیر باز شد، سیستم بایومتریک درست کار نکرد و سوم اینکه تفاوت رای در شمارش هر لحظه فرق می کرد. مثلا یک فرد در مرحله اول شمارش از یک مرکز ۱۹ رای داشت و در مرحله دوم از همان مرکز ۲۵۰ رای کسب کرد که این تقلب سازمان دهی شده را نشان میدهد.

واکنش کوچی ها به تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد