وحدت-مذهبی-در-افغانستان-الگویی-برای-کشور-های-منطقه

رئیس جمهورغنی با محکوم نمودن حمله تروریستی بر مسجد امام زمان در کابل، گفته است که وحدت و هم‌پذیری مردم افغانستان الگویی برای کشور های منطقه است و هیچ دشمنی نمیتواند این وحدت را برهم زند.

به گزارش افغان نیوز: بعد از ظهر روز جمعه مهاجمان مسلح بر نمازگزاران در مجسد امام زمان مربوط حوزه یازدهم شهر کابل حمله کرده، که بیش از 40 تن در این حادثه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه یی گفته که تروریستان که همواره به اشارۀ باداران شان دست به جنایات و کشتار مردم زده‌اند و اکنون یک‌بار دیگر مردم عام و عابدین را در مسجد و خانۀ خدا در حال عبادت هدف قرار دادند و بار دیگر زبونی خود را به اثبات رساندند.

در اعلامیه ارگ آمده است که گروه‌های تروریستی که همه‌روزه به شکست شان بیشتر پی‌می‌برند، اماکن مقدس، عبادت‌گاه‌ها و مردم را به شمول نمازگزاران، زنان و کودکان هدف قرارداده که هر بار به پاسخ سنگین از سوی نیروهای امنیتی ما مواجه گردیده و نابود شده‌اند.

 ریاست جمهوری افزوده  که وحدت و هم‌پذیری مذهبی ملت افغانستان در سطح کشورهای اسلامی نمونه و الگو است که هیچ جریانی با انجام اعمال تروریستی نمی‌تواند این وحدت را خدشه‌دار سازد.

حکومت افغانستان از علمای جهان اسلام می‌خواهد که در برابر اقدامات دین‌ستیزانۀ تروریستان انزجار شانرا بیان نمایند تا مسلمانان در فضای امن  به عبادت بپردازند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی با اظهار محکومیت شدید این حادثۀ تروریستی، تأکید می‌ورزد که تروریستان شکست‌خورده هیچ‌گاه نمی‌توانند با انجام چنین حملات خصمانه و ضد دینی و بشری، به اهداف شوم شان دست یابند. آنها باید بدانند که در هرکجا هدف نیروهای امنیتی و دفاعی ما قرار می‌گیرند و برای همیشه نابود خواهند شد.

رئیس‌جمهور کشور مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده‌های شهدای حادثۀ تروریستی مذکور ابراز داشته، به مجروحین صحت کامل و به شهدا بهشت برین استدعا می‌دارد.

 

 

وحدت مذهبی در افغانستان الگویی برای کشور های منطقه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد