وحید-عمر-به-حیث-مشاور-ارشد-غنی-گماشته-شد

ارگ اعلام نموده که که رئیس جمهور غنی با صدور فرمانی وحید عمر را به عنوان مشاور ارشدش در امور روابط عامه و ستراتیژیک تعیین کرده است.

به گزارش افغان نیوز: در فرمان رئیس جمهور آمده است: “به تاسی از حکم فقره ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی، ایزاد یک بست خارج رتبه تحت عنوان مشاور ارشد رئیس جمهوری ا.ا، در امور روابط عامه و استراتیژیک و تقرر وحید عمر را در آن بست منظور می‌نمایم”.

در این فرمان آمده است که مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک، در نشست های کابینه، شورای امنیت ملی و شورای عالی اقتصادی نیز اشتراک خواهد کرد.

در فرمان نگاشته شده است که مشاور ارشد رئیس جمهور موظف است تا پالیسی و خطوط اساسی امور ارتباطات استراتیژیک را تدوین، از تطبیق آن نظارت و نهاد های مربوطه را هم آهنگ و تنظیم کند.

وحید عمر پیش از این به عنوان سفیر افغانستان در ایتالیا کار می کرد، اما از سمت خود استعفا داد. او با اعلام استعفایش گفته بود که ”امیدوار استم بتوانم در کابل در راستای تحقق آرمان های مشترک نسل ما، حفظ ارزش های نظام و قانون اساسی و دستاورد های ۱۸ ساله که همه ی ما به خاطر آن زحمت کشیده ایم و قربانی داده ایم نقش مؤثر ترى داشته باشم.

این درحالی است که محمد شاکر کارگر، نماینده ویژه رییس جمهوری افغانستان در امور کشورهای مشترک المنافع روز سه‌شنبه 19 فوریه از وظیفه اش برکنار و تشکیلات دفترش لغو شد.

وحید عمر به حیث مشاور ارشد غنی گماشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد