وزارت-خارجه-امریکا-حکومت-موازی-در-افغانستان-پاسخ‌گو-نیست

معاون وزارت خارجه امریکا برای آسیای مرکزی و جنوبی گفته است که حکومت موازی پاسخ‌گو نیست و برای مردم افغانستان زیانبار خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی در تویت کوتاهی گفته است که رهبران افغان باید وحدت مردم افغانستان را اولویت داده و از آن محافظت کنند.

به گفته او، حکومت موازی پاسخ‌گو نیست و برای مردم افغانستان زیانبار خواهد بود؛ بناً بن بست به وجود آمده باید پایان یابد.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز دیروز (چهارشنبه، 28 حوت) در یک رشته‌تویتی گفت که زمان آن فرا رسیده تا افغانان مصلحت نموده و با کنار گذاشتن اختلافات شان بحران سیاسی ناشی از دو تحلیف جداگانه به وجود آمده را حل کنند.

به گفته او، این بحران امنیت را ضرر می رساند. ویروس کروان تهدید مرگباری را به میان آورده و از افغانان می خواهد تا کشور و مردم شان را در اولویت قرار دهند.

این درحالی است که جاوید فیصل، دفتر سخن‌گوی شورای امنیت ملی امروز (پنج‌شنبه، 29 حوت) در تویتی گفته است: «موقف ما (حکومت افغانستان) در مورد رهایی زندانیان گروه طالبان تغییری نکرده است.»

آقای فیصل بر رهایی مشروط گروه طالبان تأکید کرده، افزوده است که این گروه باید به کشتار مردم افغانستان پایان بدهد. او همچنان گفته که طالبان باید ضمانت کنند که زندانیان رهاشده‌ی این گروه دوباره به صفوف جنگ بر نمی‌گردند.

وزارت خارجه امریکا: حکومت موازی در افغانستان پاسخ‌گو نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد