وزارت-خارجه-قطعنامه-شورای-امنیت-سازمان-ملل-را-محکوم-کرد

وزارت خارجه قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل در مورد زنان افغانستان را محکوم کرده و گفته است که به مسایل داخلی این کشور باید احترام گذاشته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ا.ا روز جمعه (۸ ثور) در اعلامیه‌ای گفته که مطابق به قوانین بین‌المللی و تعهد قوی کشورهای عضو سازمان ملل، مسایل مربوط به زنان و دختران افغانستان جزء مسایل داخلی این کشور است و هیچ تاثیری بر سایر کشورها ندارد.

این وزارت با بیان این که حکومت سرپرست به حقوق زنان افغانستان متعهد است تاکید کرده که به‌جای سیاسی‌سازی تفاوت‌ها، باید به آن احترام گذاشته شود.

در اعلامیه وزارت خارجه، مشکلات افغانستان غیرطبیعی و ناشی از محدودیت‌های اقتصادی دانسته و تاکید شده است که بحران جاری تنها با برداشتن محدودیت‌ها بر افغانستان و رفع نیازهای اقتصادی، زیربنایی، انکشافی و نیازهای مربوط به تغییراقلیم قابل حل است.

این وزارت در اعلامیه خود آورده که افغانستان ده‌ها سال است که گرفتار جنگ‌های تحمیلی توسط قدرت‌های خارجی است و پس از جنگ، اکنون افغانستان نیازمند بازسازی، رفع بدون قیدوشرط تحریم‌ها و محدودیت‌ها و ارائه‌ کمک‌های بشردوستانه و عمرانی است.

شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای تصمیم ا.ا مبنی بر ممنوعیت کار زنان برای دفاتر این سازمان در افغانستان را محکوم کرد و خواستار لغو فوری این تصمیم شده است.

 

 

وزارت خارجه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد