وزارت-خارجه-نشست-مسکو-را-ناقص-خواند

وزارت خارجه‌ امارت اسلامی می‌گوید برگزاری نشست مسکو بدون نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان ناقص است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌  ناوقت روز گذشته (شنبه، ۱۴ عقرب) در رشته‌توییتی نوشته است که عدم اشتراک حکومت سرپرست در چنین نشست‌ها «می‌تواند روی تعامل تأثیر منفی بگذارد».

نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان قرار است که در میانه‌ای ماه نوامبر برگزار شود و در آن از حکومت سرپرست دعوت نشده‌اند.

در این نشست نمایندگان روسیه، چین، هند، ایران، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان حضور خواهند داشت.

بلخی نوشته است که افغانستان اکنون «یک حکومت مستقل، مسوول و مشروع دارد و توانسته است امنیت را در سراسر کشور تأمین کند، مرزها را مصون سازد و با کشورهای همسایه، منطقه و جهان در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تعامل سازنده داشته باشد».

وزارت خارجه ادعای نیکولای یتروشیف، منشی شورای امنیت ملی روسیه را رد کرده که گفته بود امریکا طالبان را برای اهداف ژئوپلتیک خود ایجاد کرده است.

این وزارت گفته است که طالبان پس از شکست اتحاد جماهیر شوروی، تحریکی بود که به‌خاطر نجات افغانستان «از میان مردم برخاست و برای نظام اسلامی در‌ کشور مبارزه کرده است».

با این حال، سخنگوی وزارت خارجه‌ می‌گوید که امارت اسلامی پس از مبارزه‌ طولانی با ملوک‌الطوایفی سال‌های ۹۰ میلادی و سپس از بین ‌بردن اشغال خارجی، به موفقیت نائل شده است.

وزارت خارجه نشست مسکو را ناقص خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد