وزارت-داخله-برای-جلوگیری-از-فساد-در-اداره-ترافیک-اقدام-نماید

وزارت داخله طرحی را در جلسه کابینه مطرح کرد که بر اساس آن جلو فساد در اداره ترافیک کاهش میابد و جاده ها نیز مصئون خواهد شد.

به گزارش افغان خبر: معین تأمیناتی وزارت امور داخله طرح اصلاحی و پیشنهادی ریاست عمومی ترافیک را با در نظر داشت ریفورم تشکیلاتی و راه‌کارهای جلوگیری از فساد به‌جلسه مطرح کرد.

این طرح به‌هدف مصونیت جاده و شاملین ترافیک، عرضة خدمات ترافیکی به مردم با استفاده از تکنالوژی جدید و جلوگیری از بروز فساد، وقایه و جلوگیری از وقوع حوادث ترافیکی و جلب همکاری و مشارکت ادارات ذیربط در تآمین امن و نظم ترافیکی ترتیب گردیده‌است.  

او چالش‌ها و مشکلات را برشمرده، طرح‌های را جهت رفع آن برای کوتاه‌مدت، میان مدت و دراز مدت به جلسه پیشنهاد نمودند.

کابینه بعد از بحث همه‌جانبه وزارت امور داخله را موظف نمود تا طرح متذکره را به همکاری وزارت اقتصاد، ترانسپورت، ادارة حفاظت محیط زیست و شاروالی کابل بازنگری نموده و به شورای عالی اقتصادی ارایه نماید.

بعداً، معین مالی و اداری وزارت امور خارجه طرح تعدیل بند (الف) و (ب) مادة پنجم منشور صندوق انکشافی سارک را به جلسه مطرح نموده، خاطر نشان نمود که هدف از این تعدیل، انسجام برنامه‌های است که یک یا بیش از یک کشور عضو سارک در آن دخیل بوده و منفعت مستقیم آن به بیش از یک کشور عضو عاید می‌گردد. کابینه طرح متذکره را مورد تائید قرار داد.

سپس، رئیس ادارة اراضی افغانستان گزارش آن اداره را در مورد بازنگری اسناد استملاک موازی (۳۶,۵) جریب زمین اشخاص واقع شهر لشکرگاه ولایت هلمند که تحت پروژه توسعه میدان هوائی شهر لشکرگاه قرار گرفته‌است به جلسه ارایه و خاطرنشان نمود، اسناد زمین‌های متذکره طی جلسه‌یی با ارگان‌های ذیربط مورد بازنگری قرار گرفته، از آنجائی‌که ادارة اراضی افغانستان زمین دولتی در آن ولایت در اختیار دارد، لذا پیشنهاد می‌گردد تا به عوض قیمت، در تبادله زمین‌های یادشده اقدام صورت گیرد که مورد تصویب قرار گرفت.

معین تعلیمات عمومی وزارت معارف تقاضای منظوری پرداخت قیمت موازی (۵۷۹۰,۱۱) متر مربع زمین ورثة میا جان مجددی را که بالای آن لیسة ذکور بتخاک ولسوالی بگرامی اعمار گردیده به جلسه مطرح که مورد تصویب قرار گرفت.

به همین ترتیب، معین انرژی وزارت انرژی و آب تقاضای پرداخت جبران خساره و استملاک سه باب منزل رهایشی با زیربنای موازی (۶۵۶) متر مربع زمین ملکیت اشخاص واقع شهر چاریکار ولایت پروان را که از اثر توسعة سرک و حریم کانال آبیاری قسماً تخریب گردیده به جلسه مطرح که مورد تصویب قرار گرفت.

سپس، سرپرست اداره ارگان‌های محلی، استملاک موازی (۳۶,۱) جریب زمین ملکیت کریم‌الله فرزند عبدالولی را که بالای آن تعمیر اداری ولایت نورستان اعمار گردیده است به جلسه ارایه که مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه جلسه، وزیر فواید عامه، استملاک موازی (۹۵) متر مربع زمین و (۷۵۰) متر مکعب ساختمان ملکیت حیات‌الله مسکونه سیاه‌گرد ولسوالی غوربند ولایت پروان را که تحت اعمار سرک متک – بامیان قرار گرفته به جلسه ارایه که مورد تصویب قرار گرفت.

در اخیر جلسه، وزیر فواید عامه در رابطه به مشکلات حقوقی ایجادشده در قرار داد حفظ و مراقبت خط آهن حیرتان – مزار شریف بین آن وزارت و کمپنی ST کشور ازبکستان به جلسه معلومات داده، افزود، مطابق قرار داد کمپنی متذکره مالیه انتفاعی خویش را دو فیصد پرداخت می‌نمود که با تعدیل فقره (1) ماده (۶۶) قانون مالیات بر عایدات این مالیه به چهار فیصد افزایش یافته اما شرکت یادشده با ازدیاد دو فیصد مالیه مخالفت می‌ورزد.

کابینه جمهوری اسلامی افغانستان فیصله به‌عمل آورد تا دو فیصد مالیه از کمپنی متذکره اخذ و دو فیصد باقی ماندة آن از بودجه وزارت فواید عامه پرداخت گردد.

فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه طرح شورای طبی افغانستان و بزنس پلان مرتبط به آن را به جلسه مطرح و  اهداف استراتیژیک این طرح را برشمرده گفت رسیده‌گی به شکایات و تخلفات مسلکی طبی قبل از ارجاع به مراجع عدلی و قضائی و ارتقای سطح آگاهی عامه مبنی بر حقوق و مصونیت‌های مریضان و دکتوران از جملۀ اهداف این طرح می‌باشد. کابینه طرح متذکره را در پرنسیپ مورد تصویب قرار داده، وزارت صحت عامه را موظف نمود تا این طرح را تصحیح و نهائی سازد.

 

وزارت داخله برای جلوگیری از فساد در اداره ترافیک اقدام نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد